جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دفتر ریاست جمهوری ترکیه مخالفت خود را با پیشنهاد پاریس برای میانجیگری میان ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد.

 ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه ضمن اعلام مخالفت آنکارا با میانجیگری پاریس در درگیری‌ها و اختلاف‌های این کشور با نیروهای دموکراتیک سوریه و برقراری ثبات در شمال سوریه تاکید کرد، کشورهای دوست و هم‌پیمان با ترکیه باید موضعگیری روشن و شفافی در مقابل تمامی اشکال تروریسم اتخاذ کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از النشرة، کالین گفت: چنین پیشنهادی دور از جدیت است. نیروهای پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق کرد تلاش می‌کنند تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه خود را مشروع جلوه دهند. هرگونه گفت‌وگو درباره میانجیگری و ارتباط با این گروه تروریستی دور از واقعیت است.

کالین در یک شبکه اجتماعی اعلام کرد، هرگونه اقدامی برای "مشروعیت‌بخشی" به این گروه تروریستی "غیر قابل قبول" است.

این در حالی است که در حمله جمعه دهم فروردین نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در جنوب شرق ترکیه پنج سرباز ارتش این کشور کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

هم چنین بکر بوزداغ، معاون نخست‌وزیر ترکیه در واکنش به پیشنهاد فرانسه اعلام کرد: این پیشنهاد نشان‌دهنده همکاری فرانسه با گروه تروریستی یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه است.

او ادامه داد: رفتار ما با کسانی‌که با گروه‌های تروریستی همکاری و همراه و در کنار تروریست‌ها علیه ترکیه حمله می‌کنند، همانند رفتارمان در برابر تروریست‌ها خواهد بود و همانند تروریست‌ها مورد هدف ترکیه قرار خواهند گرفت.

او افزود: امیدواریم فرانسه این گونه گام‌هایی را که عقلانی نیستند، برندارد. کسانی‌که از تروریست‌ها حمایت می کنند، در واقع دوستی با تروریست‌ها را به دوستی با ترکیه ترجیح می‌دهند.

پنج‌شنبه دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، پاریس برای میانجیگری میان ترکیه و نیروهای دموکراتیک عمدتا کرد سوریه آمادگی دارد و به این نیروها درباره حمایت فرانسه در برقراری ثبات در شمال سوریه اطمینان داده است.

همچنین خالد عیسی، نماینده کردهای سوریه در پاریس پس از دیدار امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با هیاتی از شمال سوریه شامل نیروهای کرد ی‌پ‌گ (یگان‌های مدافع خلق) گفت، مکرون وعده داد نیروهای فرانسوی را به منبج اعزام کند تا از آنها در جنگ با داعش حمایت و ترکیه را متقاعد کنند که در این شهر پیشروی نکند. اما دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اظهارنظری در این رابطه نداشت.

کد خبر 401655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha