مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: روز‌شمار پایان کار سینما آزادی تهران حداکثر 50 روز دیگر عدد صفر را که نشان دهد

یعنی 18 ماه طول کشید تا آنچه از سوی هنرمندان ناامید از وعده و عیدهای مکرر به‌عنوان شوخی بزرگ نامیده شده بود با بهره‌برداری از یکی از مجهزترین سینماهای خاورمیانه چهره واقعی به خود گیرد.

هنگامی که محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در بازدید اخیر خود از سینما آزادی سرعت اجرای این طرح را قابل قبول دانست و تأیید کرد که سه شاخص زمان، هزینه و کیفیت در این طرح لحاظ شده امیدواری‌ها مبنی بر اتمام به موقع کار ساخت این مجموعه فرهنگی طبق برنامه زمان‌بندی یعنی 22 بهمن ماه پررنگ‌تر شد.

به گزارش همشهری سینما آزادی دارای 5 سالن نمایش فیلم، پارکینگ و واحدهای اداری و تجاری در 8 طبقه است و شهرداری تهران برای ساخت این سینما بیش از 10میلیارد تومان هزینه کرده است.

خبرها حاکی از آن است که سینما آزادی دیگر آتش نخواهد گرفت و فرو نخواهد ریخت.

تجهیز سینما آزادی به سامانه هوشمندBMS یا ایمنی در هنگام بروز آتش‌سوزی، این امکان را فراهم خواهد کرد تا ظرف مدت 4 دقیقه علاوه بر اطلاع‌رسانی به موقع و نمایش نقطه حریق ، به‌طور خود‌کار سامانه برق و گاز را قطع اما سامانه‌های مورد نیاز مراجعین به سینما را فعال نگه دارد.

همچنین تمام نکات ایمنی طبق آیین‌نامه 2800 در این ساختمان رعایت شد و از نظر فنی تمامی سالن‌ها مجهز به آخرین سامانه صوتی و تصویری طراحی و ساخته شده است.

قالیباف حدود یک سال و نیم پیش به مناسبت آغاز عملیات بازسازی سینما آزادی در جمع هنرمندان و اهالی فرهنگ طی سخنانی نزدیک‌ترین، ‌اقتصادی‌ترین و ماندگارترین راه پیش روی مدیران شهری را برای دستیابی به اهدافشان، رجوع به هنر دانسته بود.

در هرحال به‌نظر می‌رسد ساخت چنین مجموعه فرهنگی در شرایطی که سالن‌های موجود شهر تهران به لحاظ امنیت بنا و تجهیزات با استانداردهای امروز دنیا فاصله بسیار دارد و تعداد سینماها نیز هیچ تناسبی با جمعیت شهر ندارند، می‌تواند به‌عنوان قطب مراکز فرهنگی و هنری کشور جایگاه شایسته‌ای برای خود پیداکند.

کد خبر 40139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز