همشهری آنلاین: در اکثر افراد ابتلا به اضافه وزن و چاقی بخصوص هنگام سفرهای طولانی مدت، اتفاقی اجتناب ناپذیر است.

۷ گام ساده برای پیشگیری از اضافه وزن هنگام سفر

به گزارش آوای سلامت به نقل از readersdigest با این حال راهکارهایی برای به حداقل رساندن این عارضه و یا عدم ابتلا به آن در هنگام سفر پیشنهاد شده است:

  • مصرف غذاهای محلی: مصرف غذاهای فراوری شده در طول سفر، عادت بسیار غلط برخی افراد است. بهتر است که گزینه‌های غذایی سالم و محلی را در طول سفر انتخاب کنيم که با مواد غذای تازه و سالم تهيه شده‌اند.
  • نوشیدن به اندازه آب: نوشيدن آب٬ نمک اضافی را از بدن دفع می‌کند و در نتيجه٬ دچار ورم و اضافه وزن کاذب ناشی از احتباس آب در بدن٬ نخواهيم شد. همچنين٬ نوشيدن آب٬ نيم ساعت قبل از غذا٬ اشتها را کمتر می‌کند.
  • پیاده روی: یکی از مفيدترین ورزشها در سفر٬ پياده روی است. از پله‌ها به جای پله برقی یا آسانسور استفاده کنید. از وسایل نقليه عمومی مثل اتوبوس یا مترو استفاده کنيد تا مجبور به ایستادن به جای نشستن٬ شوید.
  • تحرک بیشتر در طول سفر: باید در طول سفر٬ ورزش هوازی و قدرتی انجام داده و تا جایی که می‌توانيم٬ پياده روی کنيم. برای اطمينان از این که ورزش را فدای گردش‌های روزانه نمی‌کنيم٬ بهتر است که قبل از صبحانه٬ بيست دقيقه یا حداقل ده دقيقه٬ ورزش کنيم.
  • انتخاب لقمه‌های کوچک غذا: می‌توان هوس خوردن خوراکی‌ها را با خوردن تنها یک تکه کوچک از برخی از آنها فرو نشاند. همچنين٬ می‌توان از جایگزینی غذاها کمک گرفت. یعنی مثلا به جای دسر از یک ميوه شيرین استفاده کرد.
  • پرهیز از شب نشینی‌های طولانی مدت: کم خوابی باعث برهم خوردن تعادل هورمون‌های سيری و گرسنگی شده و اشتها و هوس‌های غذایی را افزایش می‌دهد. به علاوه٬ هر قدر که دیرتر بخوابيم٬ احتمال پرخوری و سرگرم کردن خود با غذا نيز بيشتر می‌شود. پس باید در طول سفر هم یک ساعت مشخص را در نظر گرفته و هر شب سر همان ساعت بخوابيم.
  • ماجراجویی‌های سالم: کرایه کردن دوچرخه٬ غواصی٬ طبيعت گردی، بدمينتون٬ واليبال٬... ٬ یا هر فعاليتی که با محلی که برای تعطيلات به آنجا سفر کرده‌اید٬ همخوانی دارد٬ راههای مناسبی برای تفریح و فعاليت هستند.
کد خبر 401250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار