مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۹، فضاپیمای "بی‌اف‌آر"(BFR) را به مریخ ارسال خواهد کرد.

 اسپیس‌ایکس: تا ۲۰۱۹ به مریخ فضاپیما می‌فرستیم

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، ممکن است مدت زمانی طولانی طول نکشد که فضاپیمای "بی‌اف‌آر"(BFR) شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) فعالیت خود را آغاز کند.

ايلان ماسک گفت: انتظار دارد که اولین پرواز این فضاپیما به مریخ در نیمه نخست سال 2019 محقق شود. این در حالی است که وی از بیان این زمانبندی دچار شک شد و اعلام کرد که همیشه در اعلام زمانبندی ماموریت‌های این شرکت خوش­‌بین است.

فضاپیمای "BFR " به عنوان جانشین موشک "فالکون هوی"(Falcon Heavy) محسوب می‌شود و در طراحی فعلی آن مجموعا از­ 37 موتور استفاده شده که از این تعداد، 31 موتور در بخش تقویت کننده موشک و 6 موتور در فضاپیما وجود دارد.

این فضاپیما به نحوی طراحی شده است که قابل استفاده مجدد باشد و می‌تواند اولین فضاپیمای "اسپیس‌ایکس" برای ماموریت‌های فرازمینی محسوب شود و گفته شده که تا سال 2020 جایگزین همه سخت افزارهای این شرکت خواهد شد.

درحالی که ماموریت‌های پرواز به مریخ هدف نهایی این شرکت محسوب می­‌شود، این فضاپیما باید بتواند در فضا سوخت‌گیری مجدد کند و در مسیر بازگشت خود، به "ماه" رفته و برای انجام ماموریت های دیگر، به ایستگاه فضایی بازگردد.

علاوه بر تاریخچه رویاپردازی‌های ماسک در مورد اعلام برنامه‌های کاری "اسپیس‌ایکس"، ممکن است پرتاب این فضا­پیما تا سال 2019 کمی غیر قابل‌باور باشد. زیرا این سفرهای میان سیاره‌ای حتی برای "ناسا" نیز جاه‌طلبانه است.

کد خبر 400733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha