مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایلان ماسک با پرتاب خودروی تسلای شخصی‌اش به فضا هم نام این خودرو را در جهان بیش از پیش مشهور ساخت و هم نام خود را بیش از گذشته بر سر زبان‌ها انداخت.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، تصور اينكه يك خودروي لوكس آلبالويي رنگ هم‌اكنون به دور زمين در چرخش است به اندازه كافي مي‌تواند شگفت‌انگيز باشد، اما اگر مي‌خواهيد موقعيت دقيق تسلاي ماسك را كه به عنوان محموله آزمايشي در پرتابي آزمايشي توسط فالكون‌هووي اسپيس‌ايكس به مدار زمين پرتاب شد را بدانيد، ناسا به شما كمك مي‌كند.

اكنون با استفاده از داده‌هاي ناسا مي‌توان موقعيت استارمن (راننده عروسكي خودرو) و رودستر تسلا را در مدار زمين مشاهده كرد. اين داده‌ها توسط مهندسي به نام بن پيرسون در وب‌سايتي به نام whereabouts گرد‌آوري شده‌اند. وي كه يكي از طرفداران پروپاقرص ايلان‌ماسك بنيانگذار شركت اسپيس ايكس است اين وب‌سايت را براساس محاسباتي كه از مسير حركت تسلا انجام داده راه‌اندازي كرده‌است.

علاوه بر پيرسون، عكاسي اسپانيايي-آمريكايي به نام روگليو برنال نيز درحال تعقيب اين خودروي پرنده‌است. وي كه در زمينه عكسبرداري از اشيائ شناور در اعماق آسمان تخصص دارد، با استفاده از ماشين‌حساب نجومي آنلاين ناسا موقعيت استارمن و خودرو را محاسبه كرد و از خانه‌اش در سن‌فرانسيسكو از اين دو شيئ عكسبرداري كرد كه نتيجه تركيب اين تصاوير را در پايين مشاهده مي‌كنيد.

تسلا

پيرسون در ابتدا متوجه شد نتايج محاسباتش با آنچه ماسك اعلام كرده متفاوت است، اما در نهايت داده‌هاي ناسا درستي محاسبات او را تاييد كرد. براساس محاسبات او تسلاي ايلان ماسك هم‌اكنون در فاصله سه ميليون و 609 هزار كيلومتري از زمين است و با سرعتي برابر 10844 كيلومتر بر ساعت از سياره فاصله مي‌گيرد.

دفعه بعدي كه اين خودرو از فاصله‌اي نزديك از كنار زمين خواهد گذشت، سال 2091 خواهد بود،‌البته به شرطي كه خودرو و سرنشين عروسكي‌اش در اين مدت سالم باقي مانده باشند.

کد خبر 398751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha