همشهری آنلاین: دبیر کانون محیط زیست دانشگاه تهران از اجرای طرح کاهش دور ریز غذا در سلف دانشگاه‌ها خبر داد و اعلام کرد: مرحله مقدماتی طرح تمام شده و هم اکنون طرح در مرحله عملیاتی قرار دارد.

اجرای طرح کاهش دورریز غذا در سلف دانشگاه‌ها

به گزارش مهر، علیرضا اوحدی دبیر کانون محیط زیست دانشگاه تهران در نشست زبالیستن با ارائه توضیحاتی در ارتباط با طرح کانون محیط زیست این دانشگاه در زمینه مدیریت و کاهش پسماند غذای سلف‌ها، گفت: این طرح در چند جلسه مشترک با دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی از اجرای این طرح توسط فعالان محیط زیست دانشگاه تهران با مدیریت کانون محیط زیست این دانشگاه خبر داد و افزود: مرحله مقدماتی طرح تمام شده و هم اکنون طرح در مرحله عملیاتی قرار دارد.

به گفته اوحدی، هدف از برگزاری جلسات ایده‌پردازی کارگروه‌های تحقیقاتی کانون محیط زیست دانشگاه تهران، طراحی فرآیندی برای کاهش دورریز و پسماند زباله غذای دانشگاه با همفکری دانشجویان، همچنین اصلاح و تنظیم سیاست‌های دانشگاه در حوزه محیط زیست و مدیریت پسماند است.

دبیر کانون محیط زیست دانشگاه تهران ضمن ارائه گزارشی از اجرای طرح آزمایشی تفکیک زباله سلف‌های تعدادی از دانشکده‌های دانشگاه تهران توسط کانون محیط زیست، گفت: با توجه به سرانه اسراف غذا در دانشگاه، اجرای این طرح نقشی موثر در کاهش دور ریز غذا و در نهایت حفاظت از منابع آب و خاک کشور خواهد داشت.

اوحدی گفت: در پایان فاز نخست اجرای طرح کاهش دور ریز غذا سلف دانشکده‌های دانشگاه تهران، به پاس قدردانی از دانشکده‌ای که کمترین دورریز غذا را داشت، یک اصله نهال در محوطه دانشکده غرس خواهد شد.

نشست زبالیستن با محور اهمیت و ارتباط میان مدیریت زباله و زندگی شهری انسانی به میزبانی کانون محیط زیست دانشگاه تهران و انجمن علمی شهرسازی دانشگاه تهران و با همکاری دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نگارخانه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست که با حضور دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه تهران به ویژه دانشجویان رشته‌های شهرسازی و محیط زیست، همچنین فعالان محیط زیستی برخی دیگر از دانشگاه‌های کشور برگزار شد، دانشجویان، ژیلا آقایی مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و رضا عبدلی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران به بحث و تبادل نظر حول موضوع مدیریت پسماند، نقش و جایگاه شهروندان در این زمینه، وضعیت فعلی کشور، چالش‌های موجود در مسیر مدیریت پسماند شهری و چگونگی گسترش فرهنگ نحوه صحیح مدیریت پسماند در جامعه پرداختند.

پرسش و پاسخ میان دانشجویان و مسئولان حاضر، طرح سوالات و نقطه نظرات دانشجویان پیرامون کنشگری محیط زیست و مدیریت پسماند، ثبت جملات یادبود با هدف استمرار تعامل میان دانشگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌گیرنده حوزه محیط زیست از سوی حاضران و نصب سطل‌های مخصوص زباله خشک (کاغذ) در دانشکده هنرهای زیبا از دیگر بخش‌های این نشست بود.

کد خبر 400695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha