همشهری‌آنلاین: ولیعهد عربستان در میان اعتراض‌های گسترده مردم انگلیس به اقدام‌های عربستان سعودی در یمن، در چارچوب سفری سه روزه وارد لندن شد و بوریس جانسون و سایمون کولیز از او در فرودگاه استقبال کردند.

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس و سایمون کولیز، سفیر انگلیس در عربستان براي استقبال از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان  به فرودگاه رفتند.

به گفته منابع انگلیسی محمد بن سلمان چهارشنبه 16 اسفند با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در دفترش دیدار خواهد کرد.

او پنجشنبه نیز دیدار دیگری با می خواهد داشت.

سخنگوی ترزا می گفت که نخست‌وزیر در دیدار با ولیعهد سعودی نگرانی عمیق خود را از وضعیت انسانی در یمن ابراز خواهد کرد.

نخست‌وزیر با اشاره به اقدام‌هاي اخیر عربستان در خصوص بحران یمن بر اهمیت دسترسی کامل و بی‌قید و شرط کمک‌های انسانی و تجاری از جمله بازگشایی بنادر تاکید خواهد کرد.

او همچنین به ولیعهد خواهد گفت که انگلیس اتهام‌ها در خصوص نقض قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی در یمن را به طور جدی دنبال کرده و بر لزوم تضمین تحقیق سریع و کامل در این خصوص تاکید خواهد داشت.

به گفته این سخنگو، ترزا می در ديدارش قصد دارد به صراحت بگوید ما خواهان این هستیم که هرچه سریع‌تر شاهد یک پیشرفت سیاسی برای خاتمه دادن به رنج و درد مردم یمن باشیم.

او افزود: مهم‌ترین بخش این سفر یافتن راه‌هایی برای حمایت از عربستان با هدف پیشبرد اصلاحات در این کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)،محمد بن سلمان در مراسم ناهار با ملکه الیزابت و مراسم شام با چارلز، ولیعهد انگلیس و پسرش ویلیام حضور خواهد داشت و با رهبران سازمان اطلاعات انگلیس نيز دیدار خواهد كرد. 

علاوه بر این ولیعهد عربستان همراه با ترزا می در مراسم افتتاح شورای شراکت استراتژیک عربستان -انگلیس در دفتر نخست‌وزیری شرکت خواهد کرد.

در این نشست وزرای دو کشور بر حمایت از اصلاحات در عربستان سعودی و روابط تجاری، دفاعی و امنیتی تاکید خواهند کرد.

هم‌زمان معترضان به اقدام‌هاي عربستان سعودی در یمن نیز قرار است تظاهرات‌هایی در این رابطه در مقابل دفتر ترزا می برگزار کرده و اعتراضشان را به کشته شدن حدود ۱۰ هزار تن در حمله‌هاي ائتلاف متجاوز عربی به یمن و در خطر قرار گرفتن ۸/۳ میلیون یمنی به خاطر نبود غذا و کمک‌های دارویی اعلام کنند.

سه‌شنبه 15 اسفند تظاهرات‌هایی مشابه در اعتراض به این سفر برگزار شد.

کد خبر 400244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha