همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به نگاه حقارت بار به جایگاه سرباز در دوران پیش از انقلاب گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا سربازی از جایگاه خاصی برخوردار است.

محمود شیخ حسنی

امیر سرتیپ محمود شیخ حسنی روز یکشنبه در دهمین جشنواره سرباز جوان وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و ششمین همایش فرماندهان این وزارتخانه با بیان اینکه هم اکنون با جرات و قوت می توان گواهی داد که در حوزه سربازی رشد و تعالی بسیار خوبی داشته ایم، در عین حال افزود: اما این مهم نقطه مطلوب ما نیست و فاصله زیادی با توقعات ما دارد.

وی اظهار داشت: ما از جایی شروع کردیم که پیش از انقلاب به خدمت مفدس سربازی از عنوان 'بیگانه بیگاری' نام برده می شد اما امروز اینگونه نیست و از جایگاه و ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تصریح کرد: در حالی که در گذشته با نگاه حفارت به سربازی نگاه می شد اما امروز وضعیت سربازان به دغدغه مقام عظمای ولایت تبدیل شده و جایگاه والایی دارد.

امیر شیخ حسنی در ادامه خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب همه به دنبال دوری و فرار از سربازی بودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا سربازی از جایگاه خاصی برخوردار شده و در دوران دفاع مقدس فضا را مناسب کرد.

وی گفت: سربازی یکی از پایه های محکم و اقتار ملی نظام است و توانسته جای خودش را به خوبی پیدا کند.

وی گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروزه دیگر به سرباز و خدمت سربازی به عنوان یک نیروی رایگان و پایین دستی نگاه نمی شود.

در پایان این مراسم به چهارده سرباز منتخب به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.

کد خبر 399967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha