همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با نخست وزیر جمهوری آذربایجان در باکو دیدار و دو طرف در خصوص مسائل مهم منطقه گفت‌و‌گو کردند.

آذربایجان

به گزارش ایرنا، آرتور راسی‌زاده نخست وزیر جمهوری آذربایجان در این دیدار با سرتیپ امیر حاتمی ، گفت : روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح است و معتقدم باید روابط بین دو کشور بیش از بیش افزایش یابد.

وی با تاکید بر تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های دفاعی و نظامی افزود: با توجه به اشتراکات بین دوکشور، باید روابط ایران و آذربایجان در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی توسعه یابد.

نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه گسترش روابط اقتصادی بین ایران و آذربایجان برای ما بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: باورمان این است که دو کشور قابلیت گسترش روابط بیش از این را ‌دارند.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز با ابلاغ سلام معاون اول رئیس جمهوری ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه روابط با کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان است و مقامات کشورمان بر این مهم تاکید ویژه دارند.

وی با برشمردن اشتراکات تاریخی و فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان تصریح کرد: در حال حاضر روابط دفاعی و نظامی ایران و آذربایجان در سطح بسیار خوبی است و امیدواریم این روابط به سطح راهبردی گسترش یابد.

وزیر دفاع کشورمان امروز صبح به دعوت ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان وارد باکو شد و با رئیس جمهوری این کشور ، وزیر دفاع ، وزیر صنایع دفاع نیز دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 398983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha