همشهری آنلاین: دادستانی آذربایجان اعلام کرد که در آتش‌سوزی در یک کلینیک بازپروری معتادان در باکو، دست‌کم ۲۴ تن جان باخته‌اند.

جان باختن ۲۴ نفر در آتش‌سوزی یک درمانگاه در باکو

علت این آتش‌سوزی احتمالا وقوع اتصالی در سیستم الکتریکی ساختمان بوده است.

به گزارش دويچه وله، در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان یک مرکز درمانی معتادان مواد مخدر طعمه‌ی حریق شد و ۲۴ تن جان خود را از دست دادند. ماموران آتش‌نشانی توانستند ۳۴ تن دیگر را نجات دهند. سه تن از این افراد دچار سوختگی شده‌اند.

وزارت بهداشت آذربایجان اعلام کرد که در مجموع ۲۰۰ بیمار و کارمند کلینیک به نقطه‌ی امن منتقل شده‌اند. در عملیات اطفای حریق ۱۶۰ مامور آتش‌نشانی شرکت داشتند و از ۴۳ خودرو استفاده شد.

آتش‌سوزی در ساعات بامدادی روز جمعه ۲ مارس (۱۱ اسفند) در ساختمان یک طبقه‌ی کلینیک شروع شد و به دلیل چوبی بودن ساختمان و وزش باد به سرعت گسترش یافت. شاهدان عینی گزارش داده‌اند که نجات شماری از بیماران که بستری شده بودند ممکن نشده است.

به گفته‌ی مقامات جمهوری آذربایجان، آتش در این میان مهار شده است. حدس زده می‌شود که اتصالی سیم برق علت این آتش‌سوزی بوده است. این مرکز بازپروری معتادان، دولتی بوده است.

خبرگزاری آذربایجان APA گزارش داد که الهام علی‌ اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان از محل حادثه دیدن کرده است.

ساختمان‌های دولتی کهنه‌ی فاقد وسایل ایمنی و با سیستم الکتریکی فرسوده ، در جمهوری‌های سابق شوروی مانند آذربایجان هنوز فراوان دیده می‌شود. در برابر پنجره‌های این ساختمان‌ها معمولا میله‌های آهنی تعبیه شده است و در صورت بروز حوادثی مانند آتش‌سوزی امکان فرار از آنها وجود ندارد.

کد خبر 399730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha