همشهری آنلاین: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:بدترین شرایط درسوریه درمناطق تحت کنترل ائتلاف آمریکایی شامل رقه و التنف ایجاد شده است و برای حل مسائل ساکنان این مناطق نیاز به تدابیر فوری وجود دارد .

روسیه: مناطق تحت کنترل ائتلاف آمریکایی در سوریه در بدترین شرایط است

به گزارش ایرنا، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت : سازمان های بین المللی باید برای حل مسائل مناطق تحت کنترل ائتلاف تحت رهبری آمریکا و گروه های مسلح همدست آنها در سوریه وارد عمل شوند.

خبرگزاری تاس به نقل از کوناشنکوف نوشت: پس از اعلام آزادسازی این مناطق (رقه و التنف) از تحت کنترل گروه تروریستی داعش از سوی ائتلاف آمریکایی، وضعیت این مناطق برای دولت سوریه و ناظران بین المللی کاملا غیرشفاف شده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: این مناطق به محدوده استراحت برای ستیزه جویان تبدیل شده است که تبهکاران دیروزی با تغییر پرچم داعش با لوای مخالفان دولت سوریه، مداوا می شوند و تجدید قوا کنند تا در بین مردم رعب و وحشت ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت اردوگاه پناهندگان الرقبان که در حوزه تحت مسئولیت پایگاه آمریکا در التنف قرار گرفته بسیار دشوار است.

کوناشنکوف گفت: تا 60هزار پناهجو در اردوگاه الرقبان تحت کنترل گروه های جنگجو قرار دارند، تروریست ها تا شعاع 55 کیلومتری این اردوگاه مقرهای بازرسی دایر کرده اند و در این محدوده گشت زنی می کنند.

وی ادامه داد: جنگجویان فقط به بستگان افرادی که در این اردوگاه بسر می برند اجازه ورود می دهند. شمار زیادی از افراد واقع در این اردوگاه به بیماری های خطرناک مبتلا شده و تعدادی نیز جان سپرده اند.

کوناشنکوف گفت: در این حال فقط 20 نفر پرسنل درمانی اردنی اردوگان الرقبان اجازه دارند تا در موارد استثنائی بیماران صعب العلاج را به درمانگاه های مناطق نزدیک منتقل کنند.

وی افزود: فقط با ارسال کمک های انسانی به این منطقه و انتقال بیماران اردوگاه به درمانگاه های دمشق همانند آنچه که در غوطه شرقی انجام می گیرد می توان وضعیت را بهتر کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه وضعیت ساکنان شهر رقه را نیز فاجعه انسانی توصیف کرد و گفت: اعضای ائتلاف آمریکایی که این شهر را از کنترل داعش آزاد کرد نمی خواهند به وضعیت اسف بار کنونی ساکنان رقه رسیدگی کنند.

وی افزود: بیش از 80 درصد ساختمان ها در رقه بر اثر بمباران هوایی نابود شده و سیستم آبرسانی و برق در این شهر وجود ندارد. هر روز مهمات و بمب های کار گذاشته شده توسط تروریست ها درخرابه های این شهر منفجر می شوند و از زمان آزادسازی رقه تاکنون حدود 400 نفر از ساکنان آن بر اثر این گونه حوادث جان خود را از دست داده اند.

وی افزود:با این حال وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون اعلام کرده اند که برنامه ای را برای بازسازی زیرساخت های رقه بررسی نمی کنند.

کد خبر 399631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha