همشهری آنلاین: مدیر عامل صندوق تعاون کشور از پرداخت وام خرید خودرو و تجهیزات خودرو به تاکسی‌داران توسط این صندوق خبر داد.

ماشاءالله عظیمی درگفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر افزود: به منظور ارائه خدمات اعتباری در قالب عقود اسلامی و در حمایت از اتحادیه‌ها، شرکت‌ها و اعضای شرکت تعاونی‌های تاکسیرانی، تفاهم نامه‌ای میان صندوق تعاون کشور با اتحادیه شرکت‌های تعاونی سراسری تاکسیرانی کشور منعقد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه صندوق تعاون به اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی تاکسیرانی تسهیلاتی بابت خرید خودروی سبک و وانت‌بار، به مبلغ 50 میلیون ریال و همچنین بابت خرید خودروهای نیمه سبک (خودروی ون) مبلغ یکصد میلیون ریال پرداخت می‌کند.

عظیمی با اشاره به اینکه تسهیلات اعطایی بابت خرید وسایل نقلیه تا 80 در صد قیمت خودرو خواهد بود، خاطرنشان کرد: سهم آورده متقاضی حداقل برابر 20 درصد آن بوده و نرخ سود این تسهیلات اعطایی برابر با 12 درصد در سال است.

وی با تاکید بر اینکه جدای از نرخ سود تسهیلات هیچ‌گونه وجهی از اتحادیه‌ها ، شرکت‌های تعاونی و اعضاء آنها با عنوان کار مزد دریافت نخواهد شد، اضافه کرد: دوره‌های زمانی سپرده‌گذاری جهت پرداخت این تسهیلات برای خرید خودرو مبلغ 50 میلیون ریال تا 1.5برابر معدل میانگین سپرده و با حداقل دوره زمانی 6 ماهه و بازپرداخت 60 ماهه است.

عظیمی با بیان اینکه برای خرید مسکن حداکثر تا سقف مبلغ 50 میلیون ریال تا یک برابر معدل میانگین سپرده با حداقل دوره زمانی 6 ماهه و بازپرداخت 60 ماهه است، افزود: همچنین وام جعاله برای تعمیرات خودرو به مبلغ 10 میلیون ریال تا 1.5 برابر معدل میانگین سپرده و حداقل دوره زمانی 3 ماهه و بازپرداخت 24 ماهه و وام جعاله تعمیرات خودرو به مبلغ 10 میلیون ریال تا 1.5 برابر معدل میانگین سپرده است.

وی تصریح کرد: حداقل دوره زمانی 3 ماهه و بازپرداخت 24 ماهه و نیز وام خرید لوازم خانگی به مبلغ 20 میلیون ریال تا یک نیم برابر معدل میانگین سپرده و حداقل دوره زمانی 3 ماهه و بازپرداخت 24 ماهه پرداخت می‌شود.

عظیمی افزود: صندوق تعاون با حفظ معدل موجودی حساب به وسیله اتحادیه نزد صندوق، حد اعتباری به مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال ( یک میلیارد و 350میلیون ریال طبق معدل موجودی حساب و یک میلیارد و 150 میلیون ریال بدون شرط معدل حساب ) به اتحادیه شرکت‌های تعاونی سراسری تاکسیرانی کشور پرداخت می‌کند.

کد خبر 39903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز