همشهری‌آنلاین: وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال استفاده سوریه از سلاح شیمیایی گفت ما همه می‌دانیم و دیدیم که چگونه به حمله‌های قبلی پاسخ داده شد؛بنابراین بازگشت به نقض توافق منع تسلیحات شیمیایی غیرعاقلانه است.

پیشتر دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور حمله به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را به بهانه پاسخ به حمله شیمیایی که غرب مدعی است نظام سوریه انجام داده صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزیر دفاع آمریکا گفت: ما به شدت نسبت به احتمال استفاده از گاز شیمیایی سارین در سوریه نگرانیم. هیچ سندی نداریم اما اظهارات برخی گروه‌ها در سوریه سازمان‌های غیردولتی و شبه‌نظامیان حاکی از آن است که گاز سارین در سوریه استفاده شده است لذا ما دنبال ادله و اسناد در این باره هستیم و بعد از آن وارد اقدام می‌شویم.

این اظهارات وزیر دفاع آمریکا یک روز پس از آن ایراد شد که واشنگتن هشدار داد اگر لازم شود آماده اقدام نظامی علیه دولت سوریه در صورت اثبات حمله‌هاي شیمیایی است.

ماتیس به جزئیات بیشتر اشاره‌ای نکرد.

هیات عالی مذاکره‌کننده مخالفان اخیرا مدعی شد که دولت سوریه از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی دمشق استفاده کرده است.

یحیی العریضی، سخنگوی هیات مخالفان سوریه در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد که از این سلاح‌ها در غوطه شرقی استفاده شده و مخالفان اسناد لازم در این باره را دارند.

ماتیس در بخش دیگری از اظهاراتش در جمع خبرنگاران در پنتاگون با اشاره به کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه که اخیرا در شهر سوچی روسیه برگزار شد گفت شرکت‌کنندگان در این کنفرانس در دستیابی به نتایج چشمگیر شکست خوردند.

کد خبر 397235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha