همشهری آنلاین: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز نشست فصلی شورای حکام با تایید با اقدامات ایران، بر اهمیت توافق هسته‌ای با تهران تاکید کرد و گفت: اگر بنا بر شکست برجام باشد، این امر زیان بزرگی برای راستی آزمایی هسته‌ای و برای چندجانبه گرایی خواهد بود.

یوکیا آمانو

به گزارش ايرنا، آمانو در سخنرانی آغازین خود در نشست شورای حکام گفت: آژانس کار تایید و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط با هسته ای ایران در برجام را در مدت بیش از دو سال انجام داده است.

وی افزود: برجام یک دستاورد مهم برای راستی آزمایی هسته‌ای است. من تا به امروز می توام بگویم که ایران در حال انجام تعهدات هسته‌ای خود است. ضروری است که ایران به اجرای کامل این تعهدات ادامه دهد.

مدیر کل آژانس افزود: اگر قرار باشد برجام شکست بخورد، این زیان بزرگی برای راستی آزمایی هسته‌ای و چندجانبه گرایی خواهد بود.

آمانو در ادامه سخنرانی خود گفت: آژانس از ایران درخواست کرده است که توضیحات بیشتری درباره طرح‌های مربوط به توسعه چرخه سوخت هسته‌ای مرتبط با پیشران هسته‌ای دریایی ارائه دهد.

وی افزود: آژانس همچنان عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده ایران را تایید می‌کند و ما به تمام سایت‌ها و اماکن مورد نیاز دسترسی داشته‌ایم. ارزیابی‌های مربوط به وجود نداشتن مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران ادامه دارد.

کد خبر 400059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha