همشهری آنلاین: نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقر آژانس در وین آغاز شد. آمانو در کنفرانس خبری پس از نشست شورای حکام گفت: ایران به تعهداتش پایبند بوده است.

آمانو: ایران به تعهداتش پایبند بوده است

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما از وين، مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي در کنفرانس خبري پس از نشست شوراي حکام آژانس بار ديگر تأييد کرد، ايران به اجراي تعهدات خود بر اساس توافق هسته اي پايبند بوده است. شکست توافق هسته اي ايران «زيان بزرگي براي راستي آزمايي هسته اي» خواهد بود. ايران به تعهدات خود بر اساس توافق هسته اي عمل کرده است.

به گزارش ایرنا، در نشست فصلی شورای حکام که روزهای دوشنبه تا جمعه این هفته برگزار می شود، علاوه بر بررسی موضوع برجام مسائل دیگری از جمله اجرای توافق های پادمانی آژانس در کره شمالی و سوریه و همچنین گزارشهای مربوط به مرور ایمنی و فناوری هسته ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رضا نجفی نماینده جمهوری اسلامی ایران در جلسه روز دوشنبه به عنوان رئیس گروه 77 درباره موضوعات ایمنی و فناوری هسته ای سخنرانی می کند.

به گفته یک مقام آگاه در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، موضوع برجام احتمالا عصر دوشنبه یا روز سه شنبه مطرح خواهد شد و رضا نجفی نماینده ایران نیز در این نشست سخنرانی می کند.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پنجشنبه سوم بهمن (22 فوریه 2018) در تازه ترین گزارش خود برای دهمین بار پایبندی ایران را به مفاد توافق هسته ای برجام تایید و همزمان اعلام کرد که ایران تصمیم خود را برای ساخت پیشران هسته ای دریایی در آینده، به آژانس اعلام کرده است.

کد خبر 400095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha