همشهری‌آنلاین: نخست وزیر عراق با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با فساد در این کشور، اعلام کرد که در نشست آتی پارلمان برای بررسی پیش‌نویس بودجه ۲۰۱۸ شرکت خواهد کرد.

 حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با فساد در این کشور، تاکید کرد: این عملیات ظرف چند روز پایان نخواهد یافت.

العبادی با اشاره به همکاری‌ وسیعی که میان عراق و اینترپل برای بازداشت چهره‌های تحت تعقیب وجود دارد، گفت: ما گام‌های بزرگی را در مسیر مبارزه با فساد برداشته‌ایم و باید مسیر برای دولت بعدی فراهم شود تا دولت آتی نیز بتواند در قالب ساختار جامع دولتی به مسئولیت خود در مبارزه با فساد عمل کند.

العبادی با اشاره به تاکید دولت مرکزی بر پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان عراق و بازگشایی فرودگاه‌ها گفت: در جلسه آتی پارلمان برای بررسی قانون بودجه شرکت خواهد کرد و آماده همکاری با پارلمان و کمیته‌های مربوطه برای تصویب بودجه ۲۰۱۸ است.

نخست‌وزیر عراق درباره اتفاقی که در منطقه "البغدادی" در غرب استان الانبار رخ داد،‌ گفت: تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد و تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی برای تعقیب تروریست‌ها در هر مکانی که باشند، ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از  المنار، العبادی افزود: نیروهای عراقی همچنان در تعقیب گروهک‌های تروریستی مخفی شده در صحرای غربی و مناطق دور دست هستند اما در آن سوی مرزها در داخل خاک سوریه هنوز مناطقی وجود دارند که در کنترل داعش بوده و در حال آموزش به نیروهای انتحاری هستند.

او در ادامه مشارکت عراق در کنفرانس اقتصادی داووس سوئیس، را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: هدف از مشارکت در این کنفرانس، تقویت جایگاه عراق و دعوت به سرمایه‌گذاری در این کشور در بزرگ‌ترین کنفرانس اقتصادی جهان با حضور مسئولان سیاسی و تاجران جهانی بود.

کد خبر 397046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha