همشهری‌آنلاین: سفیر جمهوری قزاقستان در تهران روابط قزاقستان و روسیه با ایران رامثبت و برخوردار از چشم انداز روشن توصیف کرد

سفیر جمهوری قزاقستان در تهران با حضور در جمع دانشجویان و علاقه مندان به مطالعه روسیه و کشورهای آسیای مرکزی روند روابط قزاقستان و روسیه را با ایران مثبت و برخوردار از چشم انداز روشن توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا در ابتدای این جلسه دکتر مهدی سنایی مدیر گروه مطالعات روسیه در موسسه با توصیف روابط کشورهای ایران، روسیه و قزاقستان در حال حاضر بخش چشم انداز این روابط را به سفیر جمهوری قزاقستان واگذار کرد.

یریک اوتمبایف نیز با اشاره به اشتراکات تاریخی و روابط فرهنگی ایران و قزاقستان گفت: روابط ایران، قزاقستان و روسیه سابقه‌ای دیرینه دارد و توافقات اخیر میان روسای سه کشور دال بر تداوم روابط و همکاری هاست.

سفیر قزاقستان عضویت ایران، قزاقستان و روسیه در سازمان های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را نشانه‌ای از عزم این کشورها برای همکاری منسجم و نیزداشتن دغدغه های مشترک توصیف کرد.

در ادامه خانم دکتر دونایوا، استاد روس تبار زبان و ادبیات فارسی ضمن ابراز خوشحالی از وجود رشته مطالعات روسیه در ایران و حضور در جمع دانشجویان این رشته گفت: در روابط کشورها واقعیت‌هایی هست که کشورها را به هم نزدیک می‌کند اما برخی واقعیت‌ها کشورها را از هم دور می‌سازد که برای حفظ روابط خوب باید واقعیت ها را شناخت و از نوع دوم آنها پرهیز کرد.

وی همکاری‌های مختلف منطقه‌ای این کشورها را توصیف و بر ادامه آنها برای تحکیم منافع مشترک تاکید کرد.

در پایان، سخنرانان به پرسش‌های دانشجویان پاسخ دادند و خواستار تداوم ارتباط با موسسه از طریق راه اندازی و شرکت در میزگردهای مشترک با موضوعات متنوع از جمله زبان و فرهنگ شدند.

کد خبر 39698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز