همشهری آنلاین: بر اساس پیش‌بینی‌ها، اکثر استان‌ها بارش برف و باران خواهند داشت، گرد و غبار خوزستان به مرور کم می‌شود و تهران با سرمای ۷ درجه به سمت آلودگی هوا می‌رود.

برف

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هوا‌شناسی کشور، در گفت‌وگو با  ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: سامانه بارشی وارد کشور شده که عمدتا از روی ارتفاعات زاگرس در حال گذر به مناطق داخلی کشور است. البته بارش به تدریج در مناطق مرکزی ایران آغاز شده و در استان‌های قم، لرستان، کرمانشاه همدان، جنوب غرب کشور شامل خوزستان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران گزارش شده است.

او با اعلام بارش در قسمت شرقی و ارتفاعات خوزستان تصریح کرد: بارش در دشت خوزستان قابل توجه نخواهد بود. همچنین بارش باران در تهران و مناطق مرکزی حداکثر تا اواخر امروز ادامه داشته و از فردا استان‌های یزد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و رضوی بارش خواهند داشت البته از امشب به بعد این مناطق درگیر بارندگی می‌شوند. این بارش‌های بسیار نیست اما با توجه به اینکه این مناطق مدت‌ها بدون بارش بوده‌اند باز هم قابل توجه است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هوا‌شناسی کشور درباره وضعیت گرد وخاک در استان‌های خوزستان و ایلام خاطرنشان کرد: امروز کماکان در خوزستان گرد و خاک خواهد بود اما به تدریج از اواخر امروز از شدت گرد و غبار کم می‌شود اما با توجه به اینکه از فردا وزش باد در مناطق شرقی کشور افزایش پیدا می‌کند در کرمان سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی وشرق یزد با گرد وخاک همراه خواهند بود.

وظیفه همچنین درباره هوای تهران نیز گفت: در شمال شهر تهران شاهد بارش برف و در جنوب آن شاهد بارش باران هستیم البته بارش باران در شهر و دشت تهران قابل توجه نیست و حداکثر انتظار ما ۲ الی ۳ میلی متر است. بارش در بالادست در ارتفاعات شمیران و البرز بین حدود ۵ تا ۱۵ سانتی‌متر است و در ارتفاعات بالا‌تر و بخش‌های میانی البرز حدود ۳۰ سانتی‌متر برف را پیش بینی‌ می‌کنیم.

او با اشاره به بیشینه وکمینه دمای هوای تهران نیز خاطرنشان کرد: بیشنه دما حدود ۷ درجه است و در حال حاضر در اوج دما هستیم و به دلیل ابری بودن تابش آفتاب را نخواهیم داشت. بنابراین دما افزایش نخواهد داشت کمینه دما نیز با گذر این موج سرد امشب به یک درجه بالای صفر می‌رسد البته از فردا دوباره با افزایش دما مواجه خواهیم بود. از روز یکشنبه اواخر وقت پتانسیل افزایش آلاینده‌ها را خواهیم داشت.

وظیفه درباره وضعیت آب و هوای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توضیح داد: روز گذشته وزش باد قابل توجهی را در این منطقه شاهد بودیم امروز همچنان وزش باد همراه با بارش برف خواهد بود مقداری با کاهش دما امشب روبرو خواهیم بود اما از فردا با افزایش دما مواجه خواهیم شد.

 

کد خبر 395948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha