همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و کاهش دما در اکثر نقاط از بارش برف در تهران خبر داد.

تهران

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب امروز (5 بهمن) در شمال غرب و شمال کشور به صورت خفیف و پراکنده بارش آغاز می‌شود و تا اواخر وقت بارش به مناطق غرب و جنوب غرب گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین به سبب افزایش سرعت وزش باد از اواخر وقت امروز (5 بهمن) و فردا (6 بهمن) استان‌های خوزستان و ایلام با خیزش گرد وخاک مواجه می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا بارش مرکز کشور و ارتفاعات غربی و مرکزی البرز را نیز دربرمی‌گیرد، تصریح کرد: همچنین به سبب کاهش دما به تدریج روز شنبه (7 بهمن) بارش در غرب دامنه‌های البرز و زاگرس غالبا به شکل برف خواهد بود.

وظیفه با اشاره به اینکه افت محسوس دما از فردا تا یکشنبه (8 بهمن) پیش‌بینی می‌شود، گفت: کاهش دما در شمال غرب و غرب کشور از جمعه تا شنبه (7 بهمن) ، در مناطق شمال،‌ مرکز و تهران نیز شنبه تا یکشنبه (8 بهمن) قابل توجه خواهد بود. توده هوای سرد نیز تا سه‌شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

وی افزود: از روز شنبه (7 بهمن) تا اواخر یکشنبه (8 بهمن) در برخی مناطق به خصوص جاده‌های کوهستانی شمال، شمال غرب و دامنه‌های البرز بارش برف همراه با وزش باد موجب کولاک و کاهش دید خواهد شد. دریای خزر نیز از اواخر فردا تا یکشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و گاهی بارش باران با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد و روز شنبه نیمه ابری تا ابری، اوایل شب وزش باد و وزش باد شدید، گاهی بارش باران و گاهی بارش برف با حداقل دمای یک و حداکثر دمای 8 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 396460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha