همشهری آنلاین: سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: سه منطقه جدید به ۶ منطقه کنونی حفاظت شده این استان اضافه می‌شود تا مجموع آنها به ۹ منطقه افزایش یابد.

۳ منطقه به مناطق حفاظت شده همدان اضافه می‌شود

به گزارش ايرنا، عادل عربی روز دوشنبه با بیان این که 11 منطقه شکار ممنوع نیز در این استان وجود دارد، افزود: سه منطقه جدید در شهرستان‌های کبودرآهنگ و نهاوند به عنوان مناطق حفاظت شده شناسایی و معرفی شده است.

وی ادامه داد: یکی از این مناطق غار سراب کبودرآهنگ است که به واسطه چشم‌انداز زیبا و جاذبه غار که به عنوان یک اثر طبیعی ملی مطرح است، برای قرار گرفتن در جمع مناطق حفاظت شده معرفی شده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست همدان گفت: غار سراب با 78 هکتار وسعت حریم در یک کیلومتری جنوب روستای سراب از توابع بخش گل تپه شهرستان کبودرآهنگ و 87 کیلومتری شمال غربی شهر همدان واقع شده است که با دهانه غار علیصدر هفت هزار و 570 متر و با غارسوباشی چهار کیلومتر فاصله دارد.

عربی افزود: ذخیره‌گاه جنگلی گیان نهاوند نیز به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شده است.

وی ادامه داد: ذخیرگاه جنلی گیان تنها منطقه به جا مانده از جنگل بلوط زاگرس در استان همدان است که هم اینک زیر نظر منابع طبیعی اداره می شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست همدان تاکید کرد: در صورت معرفی این منطقه به عنوان حفاظت شده، هیچگونه تضادی بین فعالیت محیط زیست و منابع طبیعی به وجود نمی‌آید چون هر دو هدف و منافع مشترکی را دنبال می‌کنند.

عربی با بیان این که کوهستان گرین نهاوند نیز در جمع مناطق حفاظت شده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: وضعیت این مناطق در شورای عالی محیط زیست کشور بررسی شده و به زودی نتیجه آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، 40 گونه پستاندار، 181 گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39 گونه ماهی و چهار گونه دوزیست در مناطق حفاظت شده همدان شناسایی شده است.

کد خبر 395544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha