همشهری آنلاین: تنش هسته‌ای میان ایالات متحده و کره شمالی چندی است که بر مجمع‌الجزایر هاوایی، پنجاهمین ایالت آمریکا، سایه‌افکنده است.

فشار دکمه اشتباهی برای هشدار موشکی، مردم هاوایی را به وحشت انداخت

به گزارش دويچه وله، ساکنان مجمع‌الجزایر هاوایی روز شنبه (۱۳ ژانویه / ۲۳ دی) در تلفن‌های همراه خود پیامی هشدارآمیز با این مضمون دریافت کردند که "موشکی بالستیک به مقصد هاوایی پرتاب شده است. فورا پناه بگیرید. این یک تمرین نیست".

بسیاری از مردم در پی دریافت این پیام به وحشت افتاده و کوشیدند که برای حفظ جانشان، خود را به سرپناهی مناسب برسانند. شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی این خبر را منتشر کرده و کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز این پیام را پخش کردند.

فشار دکمه اشتباهی برای هشدار موشکی، مردم هاوایی را به وحشت انداخت

  •  پیام رفع خطر

مردم هاوایی پیام رفع خطر را ۴۰ دقیقه پس از پیام اول دریافت کردند

اگر چه چندی پس از ارسال این پیام مشخص بود که اشتباهی صورت گرفته، اما ۴۰ دقیقه طول کشید تا مردم در تلفن‌های همراه خود پیامی دیگر در ارتباط با هشدار اشتباهی بودن حمله موشکی دریافت کنند.

سازمان مدیریت شرایط اضطراری هاوایی اعلام کرد که یکی از کارمندان این سازمان در هنگام تحویل پست خود دکمه‌‌ای را به اشتباه فشار داده و سبب بروز ماجرا شده است. با فشار این دکمه از طریق موبایل به مردم هشدار حمله‌ی موشکی ارسال می‌شود.

مجمع‌الجزایر هاوایی که در اقیانوس آرام قرار دارد، پنجاهمین ایالت آمریکاست.

هاوایی چندی است که در کانون تنش هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی و تهدیدهای متقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار گرفته است.

برآورد می‌شود که یک موشک بالستیک که از کره شمالی پرتاپ شود، می‌تواند در عرض ۲۰ دقیقه به هاوایی برسد.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی کره شمالی پس از آزمایشی موشکی اعلام کرد که می‌تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد. با توجه به تحولات اخیر نیز برای نخستین بار پس از پایان جنگ سرد به این سو، در هاوایی آژیرهای خطر مورد آزمایش و تمرین قرار گرفتند تا به مردم در صورت حمله‌ای موشکی یا هسته‌ای هشدار دهند.

مدیر سازمان مدیریت شرایط اضطراری هاوایی از مردم این مجمع‌الجزایر به خاطر نگرانی و وحشتی که فشار دکمه‌ای اشتباهی به بار آورده، عذرخواهی کرد.

او در کنفرانسی خبری تصریح کرد که روند اطلاع‌رسانی و هشداردهی به مردم مورد ارزیابی و بازبینی قرار خواهد گرفت تا چنین اشتباهی دیگر تکرار نشود.

کد خبر 395436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha