یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین پس از اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران، بر پایبندی خود به برجام تأکید کرد و طرف‌های دیگر را نیز فرا خواند که به توافق‌های به‌دست‌آمده پایند بمانند.

china speaker

پس از موضع‌گیری روسیه و اتحادیه اروپا حال چین نیز به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا واکنش نشان داده است.

خبرگزاری دولتی چین، شین‌هوآ بامداد یکشنبه (۱۴ ژانویه / ۲۴ دی) به نقل از لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش داد که "توافق هسته‌ای با ایران از اهمیتی کلیدی برای صلح و ثبات در منطقه برخوردار است".

او همچنین بر موضع چین در مورد رد تحریم‌های یکجانبه تأکید کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تصریح کرد، این توافق که به "دشواری حاصل شده"، باید رعایت شود. او همه طرف‌های شریک در کسب این توافق را فراخواند که به برجام پایبند بمانند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه (۲۲ دی/ ۱۲ ژانویه) اعلام کرد که تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی را برای "آخرین بار" و برای یک دوره چهار ماهه تمدید می‌کند.

او افزود که تکرار این کار مستلزم آن است که "اشکال‌های فاجعه‌بار" توافق هسته‌ای اصلاح شوند.

ترامپ گفت که امضای مصوبه‌ی کنگره این کشور مشروط بر گنجاندن چهار مؤلفه اصلی است، از جمله اجازه بازرسی فوری از تمام اماکنی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهان بازدید از آن است و همچنین اطمینان از این که جمهوری اسلامی به سلاح اتمی "حتی نزدیک" هم نمی‌شود

کد خبر 395432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha