همشهری آنلاین: آمارها نشان می دهد چین در سال های اخیر توانسته است همچنان با مصرف بالای طلا، بزرگترین مصرف کننده این فلز گرانبها در جهان باشد.

چین بزرگترین مصرف کننده طلا در دنیا

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین، میزان مصرف طلا در چین در سال 2017 میلادی به یک هزار و 89 تن رسید که با این حساب، چین در پنج سال گذشته کماکان بزرگترین مصرف کننده این فلز در دنیا بوده است.

انجمن طلای چین گزارش کرده است مصرف طلای چین به سرعت در حال افزایش است و در سال 2017 میلادی میزان مصرف در مقایسه با یک سال قبل از آن 10 درصد بیشتر شده است.

مصرف طلا در چین در سال های اخیر برای تولید شمش طلا ، ساخت جواهر آلات و همچنین صنایع، بیشتر شده است اما ضرب سکه های طلا در این کشور بیش از 16 درصد در سال 2017 در مقایسه با سال قبل از آن کمتر شده است.

تحلیلگران بر این باورند که بازار امور مالی و بانکی، اوراق بهادار و اموال غیرمنقول در چین بسیار متلاطم و پر چالش است و برای همین تجارت طلا رونق گرفته است.

چین در سال گذشته میلادی بیش از 517 تن طلا تولید کرد و همچنین مقررات سختی برای تجارت طلا در نظر گرفت و برخی از معادن طلا را به عنوان ذخایر طبیعی با ارزش تعطیل کرد و مالیات بر این صنعت را افزایش داد.

کد خبر 397292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha