گروه اجتماعی: بر اساس گزارش «جوانان جهان 2007»، یک میلیارد و 200 میلیون جوان بین سنین 15 تا 24 سال در حال حاضر در جهان زندگی می‌کنند که 18 درصد از جمعیت جهان را تشکیل داده و از تحصیل‌کرده‌ترین نسل جوان در تاریخ هستند که منبع عالی برای توسعه ملی به شمار می‌روند.

این گزارش که هر 2 سال یک‌بار به وسیله اداره امور اقتصادی و اجتماعی ملل متحد انتشار می‌یابد، بر چالش‌هایی درباره توسعه جوانان در مناطق جهان شامل آسیا، آمریکای لاتین، منطقه جنوب صحرای آفریقا، خاورمیانه، شمال آفریقا، کشورهای جزیره‌ای کوچک در حال توسعه و کشورهای دارای اقتصاد در حال انتقال به اقتصاد بازار آزاد متمرکز است.

موضوع گزارش امسال که امروز در مقر سازمان ملل در نیویورک منتشر شد، «انتقال جوانان به بزرگسالی، پیشرفت و چالش‌ها» است.

10 سال پس از این که مجمع عمومی سازمان ملل بر این امر تأکید کرد که کشورها باید برای جوانان خود فرصت‌های آموزشی، دستیابی به مهارت و مشارکت کامل در تمامی جنبه‌های اجتماع ارائه دهند،  اما هنوز  و   بر اساس این گزارش، توسعه جوانان در بسیاری از کشورهای مناطق جهان با تداوم مانع‌هایی در سطوح بین‌المللی، ملی و محلی روبه‌روست. 

این گزارش از سیاستگذاران می‌خواهد، بر توانایی‌های جوانان از راه سرمایه‌گذاری بیشتر در مواردی مانند آموزش، سلامت و مهارت، همچنین ارائه و حمایت از فرصت‌ها برای جوانان در مشارکت در توسعه به‌عنوان یک اولویت، تمرکز کنند.

کد خبر 39519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز