جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

گوگل در ادامه فعالیت های جدید و خارج از امور مربوط به موتور جست وجوی اینترنتی، نسخه جدید نرم افزار نقشه کره زمین را منتشر کرد.

نرم افزار Google Earth به عنوان موفق ترین فعالیت گوگل پس از موتور جست وجو یاد شده است.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی همشهری عمده تغییرات اعمال شده در نسخه جدید Google Earth افزایش تعداد و قدرت ماهواره های به کارگرفته شده در این نرم افزار است. طبق اعلام گوگل، در این نسخه نسبت به نسخه قبل مناطق بیشتری از کره زمین تحت پوشش قرارگرفته و چهار برابر بیشتر شده است و با توجه به این موضوع، در اکثر کشورهای جهان، مردم می توانند به راحتی و با استفاده از این نرم افزار رایگان، به مشاهده ماهواره ای کشورها و مناطق مورد نظرشان بپردازند.

همچنین نسخه جدید به زبان های آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی و فرانسه نیز ارائه شده و برای اولین بار، این نسخه روی لینوکس نیز قابل اجرا خواهد بود. این نرم افزار که برای اولین بار حدود یک سال پیش منتشر شده است، تاکنون حدود 100 میلیون بار دانلود شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

اما در مقابل مایکروسافت، نسخه  جدیدی از سرویس نقشه  آنلاین زنده محلی خود را عرضه کرد که گزارشات ترافیک لحظه به لحظه  راه ها را عرضه کرده وبه اشتراک گذاری اطلاعات و نقشه ها را ساده تر می سازد. این شرکت اعلام کرده همچنین در نظر دارد تا با عرضه  یک نسخه  آزمایشی در انگلستان و به طور محدود در کانادا، سرویس نقشه  ماهواره ای زنده  خود را گسترش دهد؛ مایکروسافت اعلام کرده بود که در ماه آینده، این سرویس خود را در بازارهای جدیدی راه اندازی می کند.

سرویس نقشه یابی مایکروسافت به کاربران کمک می کند تا فهرستی از مکان های مورد نظر خود را در favorite ذخیره کننده در صورت تمایل، آن ها را با استفاده از پست الکترونیک برای دوستان خود ارسال ارسال کرده و یا آن را روی یک وبلاگ قرار دهند. همچنین به اشتراک گذاری نقشه ها و اطلاعات، با یک پنجره پیام فوری (IM) نیز در این سرویس امکان پذیر است.

سرویس های نقشه یابی اینترنتی به آن دسته از مشاغل کوچک که هرگز تبلیغات آنلاین نداشته اند، اجازه می دهد تا شمار قابل توجهی از مشتریان را هدف قرار دهند. در بازار سرویس های نقشه یابی وب،Map Quest شرکت ای او ال، پرطرفدارترین است و پس از آن، نقشه های یاهو، گوگل و مایکروسافت از جمله پربیننده ترین سرویس ها هستند. نقشه یابی تنها یکی از سرویس ها ی اینترنتی است که به میدان جنگی برای شرکت های مایکروسافت، یاهو و گوگل تبدیل شده است.

سرویس نقشه  مایکروسافت، به طور رایگان قابل دانلود است و به کاربران امکان می دهد تا در قسمت Outlook، نقشه ها و مقاصد مورد نظر خود را پیدا و از روی آن پرینت بگیرند.

کد خبر 395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز