همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: لبنیات سنتی غیر پاستوریزه مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

لبنیات سنتی

به گزارش ایرنا، زهرا عبداللهی افزود: توصیه وزارت بهداشت به مردم این است که لبنیات سنتی غیر پاستوریزه و فله ای استفاده نکنند زیرا مصرف این نوع لبنیات خطر ابتلا به تب مالت را به همراه دارد. متاسفانه به علت مصرف این نوع لبنیات در دو سال اخیر با افزایش موارد تب مالت در کشور مواجه شده ایم.

او اضافه کرد: افزایش موارد تب مالت در کشور، ارتباط مستقیم با افزایش مصرف لبنیات فله ای و سنتی دارد و توصیه ما به مردم این است که شیر و لبنیات پاستوریزه استفاده کنند.

عبداللهی گفت: در مورد لبنیات پاستوریزه هم این است که شیر و لبنیات پرچرب استفاده نشود و حتی اگر کارخانه‌ها محصولات لینی پاستوریزه پر چرب تولید کنند، توصیه وزارت بهداشت مصرف این نوع لبنیات نیست.

عبداللهی افزود: در مورد فست فودها، نوشابه‌ها و تنقلات چرب و شور، انتظار نداریم که مردم به طور کلی مصرف این مواد غذایی را حذف کنند اما باید تعادل و اعتدال در مصرف داشته باشیم مصرف ماهی یکبار پیتزا یا فست فود اشکالی ندارد اما متاسفانه 30 درصد مردم به صورت هفتگی فست فود می‌خورند یا مصرف شیرینی و شکلات در بین مردم بسیار بالاست و این موضوعی است که در وزار بهداشت نگرانی ایجاد کرده است.

مدیر کل تغذیه وزارت بهداشت گفت: به هر حال در برنامه ریزی تغذیه ای کشور مسئله اشتغال‌زایی هم مطرح است. اگر بگوییم فست فودها یا قنادی‌ها نباشند، مشکلات اجتماعی و بیکاری به وجود می‌آید، بنابراین اگر این نوع مواد غذایی کم مصرف شوند مشکلی نیست اما افرادی هستند که در هر سفره غذایی آنها حتما باید نوشابه باشد، این مسئله ای است که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

کد خبر 394947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha