جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیران جشنواره فیلم کن کیت بلانشت را به ریاست هیات داوران بخش مسابقه رسمی این رویداد در سال ۲۰۱۸ برگزیدند تا او دوازدهمین زن در تاریخ ۷۱ ساله کن باشد که این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.

کیت بلانچت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، بازيگر 48 ساله استراليايي كه در ماه‌هاي اخير نامش در پرونده رسوايي جنسي هاليوود بيش از بسياري از همتايان خود شنيده مي‌شد، با انتشار بيانيه‌اي درباره حضور خود در بهار آينده در جشنواره كن گفت: «من در این سال‌ها در مقام بازیگر، تهیه‌کننده و... در بخش‌هاي مختلف کن شركت كرده‌ام اما هرگز صرفاً لذت ناشی از تماشاي گنجینه فیلم‌های بزرگ جشنواره را نچشيده بودم.»

بلانشت سال 2014 برای «جازمین غمگین» به کارگردانی وودی آلن اسکار بهترین بازیگر زن و يك دهه پيش از آن در 2004 برای ايفاي نقش كاترين هپبرن در «هوانورد» مارتين اسكورسيزي اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را برد. او برای بازي در فیلم‌های «الیزابت»، «یادداشت‌‌هایی بر يك رسوایی»، «من اینجا نیستم» (برنده جايزه بهترين بازيگر جشنواره ونيز)، «الیزابت: عصر طلایی» و «کارول» نامزد دريافت اسكار شده و سال گذشته میلادی فیلم موفق «ثور: رگناروک» را روی پرده داشت.

اوليويا دي‌هاويلند، سوفيا لورن، اينگريد برگمان، ژان مورو، ايزابل آجاني، ليو اولمان، ايزابل هوپر و جين كمپيون از زناني هستند كه پيش از اين رياست بخش مسابقه رسمي جشنواره كن را بر عهده داشته‌اند. سال گذشته پدرو آلمودووار اسپانیایی رئیس داوران کن بود و جایزه نخل طلايي بهترين فيلم به «مربع» يا «میدان» از سوئد رسيد.

هفتاد و يكمين دوره جشنواره فيلم كن هشت تا 19 ماه مي 2018 در شهر ساحلي جنوب فرانسه برگزار مي‌شود.

کد خبر 394584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha