دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جیمز توباک، نویسنده و کارگردان نامزد اسکار تازه‌ترین چهره‌ای است که پایش به پرونده فساد اخلاقی هالیوود باز و از سوی ۳۸ زن متهم به آزار جنسی شده است.

Toback

به گزارش همشهري آنلاين، فيلمساز 72 ساله آمريكايي متهم است كه در خيابان‌هاي نيويورك قدم مي‌زده و زنان را با وعده ستاره سينما شدن فريب مي‌داده است. قرار ديدارهاي بعدي توباك با زنان فريب‌خورده معمولا به آزار جنسي مي‌انجاميده است. اين گزارش افشاگرانه در روزنامه لس‌آنجلس تايمز منتشر شده اما فرد متهم با اين بهانه كه ديدارها بسيار كوتاه بوده و چيزي از آنها به ياد نمي‌آورد، همه اتهام‌ها را رد كرده است.

لس‌آنجلس تايمز اطلاعات و صداي 31 نفر از 38 زني كه توباك را به آزار جنسي متهم كرده‌اند، در اختيار دارد. به اين ترتيب، پس از هاروي واينستين، برادرش باب، لارس فن‌ترير و اليا كازان، كارگردان نيويوركي را مي‌توان چهره تازه رسوايي اخلاقي هاليوود دانست. اين دانش‌آموخته هاروارد و استاد نويسندگي خلاق چهار دهه بسيار موفق را در هاليوود پشت سر گذاشته و خالق «قمارباز» با بازي جيمز كان در 1974 است؛ فيلمي كه سه سال پيش با بازي مارك والبرگ و بري لارسن بازسازي شد.

توباك سال 1991 براي نوشتن فيلمنامه «باگزي» نامزد دريافت اسكار شد؛ فيلمي به كارگرداني بري لوينسن و بازي وارن بيتي، آنت بنينگ، هاروي كايتل و بن كينگزلي. آخرين فيلم او در مقام كارگردان «زندگي خصوصي يك زن امروزي» است كه تابستان امسال در جشنواره ونيز به نمايش درآمد. نخستين بار سال 1989 گزارشي درباره سوء رفتار توباك منتشر شد و جيمز گان، كارگردان «نگهبانان كهكشان» اين هفته مطلبي مفصل در صفحه شخصي خود درباره قربانيان فساد اخلاقي او نوشت.

کد خبر 386043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha