همشهری آنلاین: نخستین جشنواره تلویزیونی کن موسوم به کن‌سریز هفت تا ۱۱ آوریل ۲۰۱۸ برگزار می‌شود و ۱۰ سریال از گوشه و کنار دنیا در بخش مسابقه رسمی آن برای کسب جوایز رقابت می‌کنند.

جشنواره تلویزیونی کن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، هر 10 سريال بخش مسابقه در سالن لومير كاخ جشنواره كن به نمايش درمي‌آيند و تماشاي برنامه‌ها براي تمام علاقه‌مندان آزاد و رايگان است. ضمن اينكه سه سريال هم در بخش از خارج مسابقه به نمايش درمي‌آيد و پس از هر برنامه، عوامل و بازيگران سريال‌ها در يك نشست رسانه‌اي به پرسش‌هاي نمايندگان رسانه‌هاي گروهي پاسخ مي‌دهند.

نمایش سریال فیلمساز برنده اسکار در افتتاحیه جشنواره تلویزیونی کن

«اينجا روي زمين» از مكزيك (گائل گارسيا برنال يكي از تهيه‌كنندگان آن است)، «شكارچي» از ايتاليا، «فليكس» از اسپانيا، «كشتن ايو» از آمريكا، «مادر» از كره‌جنوبي، «ميگوئل» از سرزمين‌هاي اشغالي، «شرايط خوشبختي» از نروژ، «تايپيست» از آلمان، «مامور مخفي» از بلژيك و «وقتي قهرمانان پرواز مي‌كنند» از سرزمين‌هاي اشغالي سريال‌هاي بخش مسابقه جشنواره تلويزيوني كن يا كن‌سريز هستند كه در سال‌هاي 2017 و 2018 توليد شده و نخستين بار در كن روي پرده مي‌روند.

مراسم اختتاميه و معرفي برگزيدگان كن‌سريز 2018 روز 11 آوريل برگزار و زنده و مستقيم از كانال پلوس فرانسه پخش مي‌شود. رياست هيات داوران را هارلان كوبن، نويسنده و برنامه‌ساز آمريكايي بر عهده دارد و پائولا بير (بازيگر آلماني)، اودري فوشه (نويسنده و كارگردان فرانسوي)، مليسا سوزن (بازيگر ترك)، كريستابال تاپيا دووير (آهنگساز شيليايي) و مايكل كنت ويليامز (بازيگر آمريكايي) همكاران او در امر داوري هستند.

نخستین جشنواره تلویزیونی کن موسوم به «کن‌سریز Canneseries» با نمایش جهانی سریال «حقیقت درباره ماجرای هری کوبرت» به کارگردانی ژان ژاک آنو افتتاح می‌شود. فيلمساز 74 ساله فرانسوي اين سريال 10 قسمتي را بر اساس كتابي به همين نام ساخته و قرار است پخش جهاني آن در آمريكا و فرانسه امسال آغاز شود. «حقیقت درباره ماجرای هری کوبرت» يكي از سه سريال بخش خارج از مسابقه است.

هدف شهردار كن از راه‌اندازي جشنواره تلويزيوني كن نمايش بهترين برنامه‌هاي تلويزيوني دنيا حدود يك ماه پيش از آغاز جشنواره فيلم كن در اين شهر ساحلي جنوب فرانسه اعلام شده است.

کد خبر 400849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha