همشهری آنلاین: جایزه اژدهای افتخاری چهل و یکمین جشنواره فیلم گوته‌بورگ به ژولیت بینوش، ستاره سینمای فرانسه و بازیگر برنده اسکار اهدا می‌شود.

بینوش

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، جشنواره فيلم گوته‌بورگ 2018 از 26 ژانويه تا پنجم فوريه در سوئد برگزار مي‌شود و بينوش جايزه افتخاري خود را روز سوم فوريه مي‌گيرد. ضمن اينكه او يك روز بعد در كلاس پيشرفته براي علاقه‌مندان از رازهاي بازيگري در سينما مي‌گويد و گزيده فيلم‌هايش هم در بخش مرور به نمايش درمي‌آيد. بينوش براي بازي در فيلم سينمايي «بيمار انگليسي» برنده اسكار بازيگر نقش مكمل شده است.

ستاره 53 ساله فرانسوي كه در پروژه‌هاي «شيرين» و «كپي برابر اصل» با زنده‌ياد عباس كيارستمي همكاري كرده، ده‌ها فيلم مهم در كارنامه دارد كه از آن جمله مي‌توان به «سه رنگ: آبي» كريستف كيشلوفسكي، «شكلات»، «ابرهاي سيلس ماريا» و اين اواخر «بگذار آفتاب به داخل بتابد» اشاره كرد. او بازيگري تحسين‌شده است كه پيش از اين جوايزي چون بهترين بازيگر زن جشنواره كن (براي «كپي برابر اصل»)، بهترين بازيگر جوايز فيلم اروپايي و... را به دست آورده است.

بينوش در عين حال مجموعه تلويزيوني «صحنه‌هايي از يك ازدواج» را براي نمايش در بخش مرور جشن 100 سالگي تولد اينگمار برگمان برگزيده است. او درباره حضور در گوته‌بورگ و دريافت جايزه اژدهاي افتخاري گفت: «ابتدا مي‌خواهم از جشنواره فيلم گوته‌بورگ براي اهداي اين جايزه تشكر كنم. من اين افتخار را شبيه يك چشمك مي‌دانم، مثل انگشتي كه به نشانه سپاسگزاري به شانه‌ات بخورد و كسي در آغوشت بگيرد.»

چهل و يكمين جشنواره فيلم گوته‌بورگ امسال ميزبان 450 فيلم از 80 كشور خواهد بود كه 20 فيلم از ميان آنها در بخش مسابقه بين‌الملل به نمايش درمي‌آيد. برنده اين بخش با راي تماشاگران برگزيده مي‌شود و جايزه نقدي پنج هزار يورويي را دريافت مي‌كند.

کد خبر 394499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha