همشهری‌آنلاین: وزیر امور خارجه چین امروز سه‌شنبه ۵ دی در نشست سه‌جانبه با همتایانش از افغانستان و پاکستان که در پکن برگزار شد، گفت، پکن امیدوار است که کریدور اقتصادی میان چین و پاکستان به نفع تمام منطقه باشد و باعث توسعه‌ در افغانستان شود.

 وانگ یی، وزیر امور خارجه چین همچنین اعلام کرد که دولت پکن می‌تواند به عنوان میانجی‌گر، به پایان درگیری‌ها میان اسلام‌آباد و کابل کمک کند.

وزیر خارجه چین همچنین به خبرنگاران گفت، افغانستان نیاز فوری به توسعه و بهبود وضعیت معیشت مردم دارد.

او ابراز امیدواری کرد که ابتکار عمل‌های مشترک بین سه کشور باعث این بهبود شرایط شود.چین و پاکستان با همکاری افغانستان می‌توانند این شرایط را در این کشور جنگ‌زده بهتر کنند و از ابزار مناسب برای بسط کریدور اقتصادی میان چین و پاکستان به افغانستان استفاده کنند. البته این مسأله با دستیابی تدریجی سه کشور به اجماع‌نظر حاصل می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزیر خارجه چین همچنین گفت که کشورش به طور کامل از مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و شبه‌نظامیان طالبان حمایت می‌کند و به تسهیل این روند ادامه می‌دهد.

خواجه آصف، وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفت که کشورش و چین دوستی دیرینه‌ای دارند.

او ادامه داد: تحقق موفقیت‌آمیز پروژه‌های کریدور اقتصادی چین و پاکستان مدلی برای ارتقای همکاری و ارتباط از طریق پروژه‌های مشابه با کشورهای همسایه شامل ایران،‌ آسیای میانه و غرب آسیا و افغانستان است.

صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان نیز در نشست خبری مشترک با همتایانش در پکن گفت که دولت کابل به همکاری با چین پایبند است؛ چون این کشور به دولت کابل احترام می‌گذارد.

او ادامه داد: ما به اقداما‌هايمان در مقابله با تروریسم ادامه می‌دهیم. مقابله با تروریسم یک همکاری مشترک را می‌طلبد و بر این باوریم که این مساله روابط ما را با پاکستان برای مبارزه با دشمنی مشترک بهبود می‌بخشد.

کد خبر 393756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha