همشهری‌آنلاین: شاهد خاقان عباسی،نخست وزیر پاکستان تاکید کرد، اسلام آباد دیگر به ایالات متحده آمریکا برای تحقق نیازهای ارتشش و سایر موارد وابسته نیست.

 شاهد خاقان عباسی، نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه با روزنامه عربستانی "عرب نیوز" گفت: اگر یک منبعی خشک شود ما گزینه دیگری نداریم جز این‌که به سمت یک منبع دیگر برویم. این اقدام ممکن است هزینه‌بر باشد اما ما باید در جنگ علیه تروریسم مبارزه کنیم و این مساله‌ای است که ما در دیدار با همه طرف‌ها بر آن تاکید می‌کنیم.

از سوی دیگر، اپوزیسیون پاکستان موسوم به حزب مردم پاکستان با ارائه درخواستی به سنا خواستار گفت‌وگو درباره اظهارات جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا علیه کریدور اقتصادی چین - پاکستان شد.

نخست‌وزیر پاکستان گفت: هرگونه تحریم و یا محدودیتی که علیه سیستم‌های این کشور اعمال شود تنها منجر به کاهش سطح تلاش‌ها در مبارزه با ترور می‌شود و روی معادلات در این منطقه اثر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا،او افزود: ما سیستم‌های تسلیحاتی آمریکایی مهمی در ارتش‌مان داریم اما ما همچنین تجهیزات دیگری هم داریم. سیستم‌های چینی و اروپایی در اختیار ماست و اخیرا برای اولین بار ما بالگردهای تهاجمی روسی را به کار گرفتیم.

عباسی گفت: این کار پیچیده‌ای برای دولت است؛ دولتی که با چالش‌های داخلی و بین‌المللی از جمله تروریسم، کمبود انرژی و ناآرامی‌های اقتصادی و منطقه‌ای روبروست.

او در ادامه گفت: اداره یک کشور با یک جمعیت بیش از ۲۰۷ میلیون تن شوخی نیست. پاکستان یکی از بزرگ‌ترین کشورها در جهان و یک قدرت هسته‌ای است و با مسائل بسیاری از جمله جنگ با ترور، درگیری در افغانستان و یک منطقه چالش‌برانگیز روبه‌روست.

عباسی همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتخابات آتی پاکستان گفت: هر آنچه اتفاق بیفتد انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود و پاکستان دولت جدیدی خواهد داشت و امیدواریم که همین حزب (حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز) روی کار بیاید.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین گفت، گفت‌وگویی "صمیمی" با مایک پنس،‌ معاون رئیس‌جمهور آمریکا داشته است که آن را برای مشارکت رسمی در آینده ضروری دانست زیرا زمانی که سیاست ترامپ در جنوب آسیا مطرح شد "دغدغه‌های بسیاری درباره مفهوم آن و معنای آن برای روابط پاکستان-آمریکا وجود داشت."

این مقام ارشد پاکستان افزود: گمان می‌کنم ما اساسا در این مسیر رو به جلو حرکت می‌کنیم. هر نوع نگرانی که آنها (آمریکایی‌ها) داشته باشند، ما برای حل آن نگرانی‌ها از خودمان تمایل نشان داده‌ایم. پاکستان خواستار یک رابطه یا شراکت برابر با آمریکاست؛ درست همانند کشورهای دیگر. درباره افغانستان هم باید بگویم که ما مکررا اعلام کردیم که برای هیچ فرد یا گروهی پناهگاه امن ایجاد نکردیم. ما یک هدف مشترک داریم و آن نابودی ترور و برقراری صلح در افغانستان است. ما در جنگ علیه ترور یک شریک هستیم و روی این مساله تاکید داریم. ما در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل هم تاکید کردیم که هیچ‌کس به اندازه ما خواستار برقراری صلح در افغانستان نیست. واقعیت کنونی این است که بسیاری از مناطق مرزی پاکستان در کنترل طالبان است و کسانی که ما با آنها می‌جنگیم، پناهگاهشان در افغانستان است.

کد خبر 384684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha