همشهری‌آنلاین: مانور زلزله به پیشنهاد کمیته پدافند غیرعامل میراث تهران، در صورت موافقت دستگاه‌های ملی و استانی در موزه‌ها برگزار می‌شود.

به دنبال وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری ۳۰ آذر در تهران، کمیته پدافند غیرعامل میراث تهران تشکیل جلسه داد تا آسیب‌های احتمالی به اشیای موزه‌ای بررسی شوند.

رجبعلی خسروآبادی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران درباره‌ نتایج جلسه کمیته پدافند غیرعامل میراث فرهنگی استان به ایسنا توضیح داد: پیشنهاد شد تا برگزاری دوره‌ آموزشی توانمندسازی مدیریت بحران و برگزاری مانور زلزله به دستگاه‌های ملی و استانی (میراث فرهنگی) اعلام شود تا در صورت موافقت آن اجرایی شوند.

او برگزاری مانور زلزله را فرصتی دانست تا میزان آمادگی پرسنل در مدیریت بحران موزه در هنگام وقوع زلزله سنجیده شود و تاکید کرد: با این اتفاق نواقص و خطرات احتمالی در موزه‌ها به درستی آشکار می‌شود.

خسروآبادي با بیان این‌که کمیته پدافند غیرعامل استان وظیفه دارد علاوه‌بر حفظ سلامت کارمندان و گردشگران در هنگام وقوع زلزله، از اشیای گرانقیمت موزه‌ها که یک سرمایه ملی و غیر قابل تجدیدپذیر هستند؛ محافظت کند، ادامه داد: از سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درخواست می‌کنیم تا سیستم‌های اطفای حریق و محل قرار گیری کپسول‌های آتش خاموش‌کن دستی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا در صورت نیاز اصلاحات فنی انجام شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تاکید کرد: قرار است در چند روز آینده همه‌ پرسنل موزه‌های استان از محل تجهیزات آب، گاز و الکتریسیته برای قطع جریان آنها در زمان زلزله آگاه شوند و در کمترین زمان ممکن وضعیت اتصال و ایستایی ویترین‌ها بررسی و گزارش آنها به کمیته پدافند استان اعلام شود.

به گفته‌ خسروآبادی، از فرماندهی یگان حفاظت استان تهران نیز درخواست می‌شود تا مانور مدیریت یکپارچه موزه‌های استان با فرض قطع برق و تلفن را با استفاده از سیستم بی‌سیم برگزار کند.

او اظهار کرد: دومین جلسه کمیته پدافند غیرعامل میراث فرهنگی تهران بعد از برگزاری مانور تشکیل خواهد شد تا موانع و خطرها را به هنگام وقوع رلرله در موزه‌های استان تهران به حداقل برساند.

کد خبر 393427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha