همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: به‌روز بودن دانش و مهارت طراحی در ساخت متروی تهران باعث شده است تا این سازه در برابر زلزله‌هایی با قدرت ۸ ریشتر هم مقاوم باشد.

تونل مترو

به گزارش ايرنا، فرنوش نوبخت با اشاره به زلزله چهارشنبه شب در استان‌ تهران و استان البرز، اظهار کرد: تمامی تونل‌های احداثی خطوط مترو در تهران و استان البرز با استحکام مناسب در مقابل زلزله بنا شده و تمامی محاسبات احداثی این تونل‌ها بر اساس استاندارد‌ برای مقابله با زمین‌لرزه تعریف و اجرا شده است.

وی تاکید کرد: در حادثه زمین‌لرزه هیچ‌گونه خساراتی در تونل‌ها نداشتیم و از ساعات اولیه صبح روز پنج‌شنبه 30 آذر ماه خدمات‌رسانی در کلیه خطوط مترو از جمله خط پنج صادقیه تهران تا گلشهر کرج بصورت عادی و روان و طبق برنامه انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: این شرکت آمادگی دارد تا در صورت تشخیص و اعلام مدیریت بحران در هنگام وقوع بحران، ایستگاه‌ها و تونل‌های مترو را به عنوان سازه‌ای امن در اختیار شهروندان بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: مترو به ‌عنوان پناهگاهی امن کاربرد دارد و در صورت وقوع زلزله از ایستگاه‌ها و تونل‌های مترو می‌توان به عنوان پناهگاه استفاده کرد.

نوبخت خاطرنشان کرد: مترو به‌ عنوان پناهگاهی امن کاربرد دارد ضمن اینکه شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با ارگان‌های امدادی چون آتش‌نشانی، اورژانس و هلال احمر طبق سنوات گذشته تفاهم‌نامه‌هایی دارد که مانورهایی را در ایستگاه‌های خطوط مترو برگزار می‌کند تا در صورت بروز رویدادهای غیرمترقبه، ضمن آمادگی بیشتر بهترین خدمات‌رسانی به شهروندان داده شود.

وی با بیان اینکه امدادرسانی در ساعات اولیه وقوع زلزله نقش مهمی در کاهش خسارات دارد، یادآور شد: مترو به‌ عنوان شهر زیرزمینی این قابلیت را هم دارد که ادوات امدادرسانی را به نقاط مختلف شهر با بیشترین سرعت برساند.

مسیر ریلی ناوگان مترو تهران در حال حاضر با 5 خط فعال به انضمام مسیر ریلی فرودگاه مهرآباد و ادامه خط یک در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) حدود 212 کیلومتر فعال است.

ناوگان حمل‌ونقل ریلی تهران و حومه، 109 ایستگاه فعال دارد که به طور متوسط روزانه حدود 2 میلیون و 600 هزار سفر با استفاده از خطوط این ناوگان زیرزمینی انجام می‌شود.

میانگین سرفاصله حرکت قطارهای خطوط مترو تهران حدود 5 دقیقه است.

کد خبر 393318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha