سخنگوی وزارت امور خارجه ‌در خصوص اظهارات‌ اخیر برخی از مقامات کشورهای منطقه خلیج‌فارس در زمینه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: اینگونه اظهارات با واقعیت‌های منطقه و فضای حاکم بر مناسبات، دوستی و مودت میان کشورهای منطقه همخوانی ندارد.

به‌گزارش ایرنا به نقل از اداره‌کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، سید "محمد علی حسینی" ، القای مفاهیم تردید آمیز و غیرواقعی را خلاف مصالح و منافع منطقه برشمرد و اظهار داشت: ارزیابی‌های غیرمنصفانه و اظهارات غیرمتعارف به تقویت امنیت و همکاری جمعی در منطقه کمک نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های اتمی جمهوری‌اسلامی ایران کاملا صلح آمیز است ، افزود: اجرای تعهدات نسبت به معاهده " ان پی تی" ، نظارت و بازرسی مستمر بازرس‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌و تایید این آژانس نسبت به عدم انحراف برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران بهترین‌تضمین‌ها برای ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران است.

سخنگوی وزارت‌ امور خارجه خاطرنشان کرد:‌ایران برای همکاری‌های منطقه‌ای و تنظیم روابط متوازن و حسنه با کشورهای منطقه،اهمیت خاص قایل‌ است و از این رو دولت ‌ایران از نخستین روزهای شروع بکار تبادل نظر مستمر و تقویت مشورت‌ها و رایزنی نزدیک با همسایگان بویژه در منطقه خلیج فارس را مورد توجه قرار داده است.

حسینی به بازدید دست اندرکاران رسانه‌های منطقه از نیروگاه ‌بوشهر طی سال گذشته اشاره و تصریح کرد : سیاست‌های کلان ما برای همکاری‌های همه جانبه با منطقه مبین نیات خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران برای تقویت ثبات و امنیت منطقه مهم ‌و حساس خلیج فارس است و امیدواریم با تدبیر و تداوم مشورت‌ها این فضا بیش از پیش گسترش یابد.

کد خبر 3925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز