همشهری آنلاین: سفرای بلژیک وفنلا‌ند روز چهارشنبه سوم آبان به وزارت امور خارجه ایران احضار شدند. از هفته گذشته این دومین بار است که این سفرا احضار می شوند

مدیر کل اروپای غربی وزارت امور خارجه ایران، سفیر بلژیک را در اعتراض به دعوت مجلس سنای این کشور از سرکرده گروهک تروریستی منافقین‌ و همچنین سفیر فنلا‌ند را به عنوان نماینده رییس دوره ای اتحادیه اروپا برای یادآوری تعهدات بین المللی در خصوص مبارزه با تروریسم به وزارت امور خارجه احضار کرد.

ابراهیم رحیم پور در دیدار با این سفرا، ضمن محکوم کردن اقدام غیردوستانه مجلس سنای بلژیک اعتراض شدید دولت جمهوری اسلا‌می ایران را به آنان ابلا‌غ کرد.

وی همچنین اقدام مجلس سنای بلژیک را در حکم حمایت از تروریسم خواند، تمسک به اصل تفکیک قوا و استقلا‌ل قوه مقننه از مجریه را برای توجیه چنین‌اقدامی قویا رد کرد.

مدیر کل اروپای غربی وزارت امور خارجه با انتقاد شدید از برخورد دوگانه بلژیک و اتحادیه اروپایی با موضوع تروریسم تصریح کرد:این گونه تحرکات بر روابط دو جانبه آسیب خواهد رساند و روابط دو کشور خدشه خواهد شد.

ابراهیم رحیم پور همچنین در دیدار با سفیر فنلا‌ند در تهران به عنوان نماینده ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپایی تعهدات بین المللی و مصوبات و مقررات اتحادیه اروپایی را درخصوص فهرست‌گروههای تروریستی به وی یادآور شد و از فنلا‌ند به عنوان رییس دوره ای‌اتحادیه اروپا خواست از نقض اینگونه قوانین و تعهدات جلوگیری کند.

از هفته گذشته تاکنون این دومین بار است که سفرای بلژیک و فنلا‌ند در اعتراض به ‌اقدام تحریک آمیز مجلس سنای بلژیک به وزارت امورخارجه ایران احضار می شوند

کد خبر 6579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز