همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: پیروزی داگ جونز بعنوان سناتور آلاباما در سنای آمریکا، پیروزی ویرانگری برای دونالد ترامپ و لرزه ای بر کاخ سفید بود.

 سی ان ان: پیروزی دمکرات ها در آلاباما، کاخ سفید را لرزاند

به گزارش ایرنا، سی ان ان گزارش داد با شمارش 99 درصد آرا در ایالت آلاباما، داگ جونز توانسته است 49.9 درصد آرا را به دست آورد و رقیب جمهوریخواه وی 'روی مور' (Roy Moore) را که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به شدت مورد حمایت قرار داشت، شکست دهد.

سی ان ان افزود: دمکرات ها پس از 25 سال در آلاباما پیروز شدند تا از این ایالت وارد سنا شوند.

این شبکه خبری همچنین گزارش داد: این درحالی است که 'روی مور' هنوز حاضر به پذیرش نتیجه انتخابات نیست و با توجه به اینکه فاصله نتیجه بسیار نزدیک و رقیب دمکرات وی با آرای پنجاه درصد فاصله اندکی دارد، ممکن است درخواست بازشماری آرا را بدهد.

گرچه جمهوریخواهان اکثریت هر دو مجلس کنگره را در اختیار دارند اما پیروزی جونز اکثریت آنها را در سنا کاهش می دهد. بدین ترتیب، شمار سناتورهای دمکرات به 49 در برابر 51 سناتور جمهوریخواه می رسد. احتمال می رود که این ترکیب، کار ترامپ را برای پیشبرد برنامه هایش در کنگره دشوارتر کند، سنای آمریکا 100 کرسی دارد.

ترامپ در روزهای اخیر درحالی به شدت از روی مور برای پیروزی راه یافتن به سنا از ایالت آلاباما حمایت کرد که این نامزد جمهوریخواه در موارد متعددی متهم به آزار جنسی زنان است.

  • دونالد ترامپ به داگ جونز تبریک گفت

در پی پیروزی داگ جونز ، دونالد ترامپ در پیام توئیتی این پیروزی را به وی تبریک گفت و نوشت: برای نبرد سخت پیروزی به داگ جونز تبریک می گویم.

ترامپ در ادامه و با طعنه افزود: آرای متفرقه فاکتور بسیار مهمی بود، اما برد، برد است، مردم آلاباما فوق العاده هستند و جمهوریخواهان در مدت زمان بسیار کوتاهی باردیگر این کرسی را هدف قرار خواهند داد، این موضوع هرگز پایان نخواهد یافت.

فیروز نادری یکی از مدیران پژوهشی سابق سازمان فضایی آمریکا (ناسا) نیز دقایقی پس از اعلام نتایج ایالت آلاباما در حساب توئیت خود نوشت: آلابامای دوست داشتنی .

  • هشدار اوباما درباره رفتن به سوی آلمان نازی

باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا سه شنبه هفته گذشته با حضور در باشگاه اقتصاد شیکاگو بطور غیر مستقیم به هوشیاری مردم آمریکا در رای دادن انتخابات پیشرو دراین کشور هشدار داده بود.

تارنمای خبری پلیتیکو 19 آذرماه دراین باره نوشته بود: اوباما طی سخنرانی هفته گذشته در باشگاه اقتصاد شیکاگو گفت چنانچه آمریکایی ها از 'باغ دمکراسی مراقبت نکنند' آنگاه 'اوضاع می تواند به سرعت از هم بپاشد'.

پلیتیکو افزود: اوباما در این سخنرانی با اشاره به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان، از حضار خواست تا 'مراقب بوده و رای دهند'.

کد خبر 392482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha