همشهری آنلاین: روزنامه ایندیپندنت روزشنبه درگزارشی نوشت: روی مور نامزد جمهوریخواهان از ایالت آلابامابرای ورود به سنا از پذیرش شکست در انتخابات این مجلس به رغم درخواست رئیس جمهوری آمریکا از وی برای پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرد.

 خودداری نامزد جمهوریخواهان از قبول شکست در انتخابات آلاباما

به گزارش ايرنا به نقل از اينديپندنت، روی مور با فرستادن ایمیلی در زمینه گردآوری اعانه برای هواداران خود ضمن اعلام ادامه داشتن این نبرد انتخاباتی، خواستار کمک آنها به صندوق انتخاباتی اش شد تا بتواند در مورد موارد مطرح شده درخصوص تقلب در انتخابات سنای آمریکا تحقیق کند.

روی مور نتیجه انتخابات اخیر سنا را به «داگ جونز» رقیب دمکراتش واگذار کرد. این برای اولین بار از سال 1992 است که یک دمکرات این کرسی را در این ایالت از آن خود می کند.

به موجب قانون ایالت آلاباما، شمارش مجدد آرا تنها در صورتی انجام می شود که نامزد پیروز کمتر از پنجم دهم درصد از رقیب خود پیشی گرفته باشد.

اما روی مور که در جریان کارزار انتخاباتی با اتهام رفتارهای غیراخلاقی مواجه شد، هنوز از پذیرش نتیجه این انتخابات برای پر کردن کرسی ای که قبلا در اختیار «جف سشنز» دادستان کل آمریکا بود، خودداری کرده است.

وی گفته که ستاد انتخاباتی اش موارد گزارش شده متعددی از تقلب در انتخابات به دست آورده که قرار است گزارش تقلب به دفتر «جان مریل» مقام ارشد ایالت آلاباما ارسال شود.

بااین حال، جان مریل اعلام کرد که بعید است تعرفه های رای دقیقه نودی، نتیجه انتخابات را تغییر دهد یا حتی زمینه شمارش مجدد آرا را فراهم کند.

وی یادآور شد که دفتر متبوعش ادعای بی نظمی در انتخابات را مورد بررسی قرار داده، اما به موارد واقعی تقلب دست نیافته است.

براساس این گزارش، ترامپ که از نامزد جمهوریخواهان در انتخابات سنا حمایت کرده بود، در تماسی با داگ جونز این پیروزی را به وی تبریک گفت و از روی مور خواست نتیجه را بپذیرد. حزب جمهوریخواه در ایالت آلاباما نیز از هواداران خود خواسته است نتیجه انتخابات را قبول کنند.

قرار است نتایج نهایی این رقابت انتخاباتی در فاصله زمانی بین 26 دسامبر تا 3 ژانویه (5 تا 13دی) پس از گزارش رسمی بخش های مختلف، مورد تائید قرار گیرد.

کد خبر 392748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha