سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیران دارایی پنج کشور اروپایی در نامه‌ای به همتای آمریکایی خود هشدار داده‌اند که تغییراتی که قرار است در قانون مالیات در آمریکا اعمال شود، ممکن است خلاف قوانین بین المللی باشد و به تجارت جهانی آسیب بزند.

هشدار اروپا به آمریکا در مورد اصلاح قانون مالیات

بي بي سي، وزیران دارایی بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در نامه به استیون منوچین، وزیر دارایی آمریکا نوشته‌اند که اگر این تغییرات اعمال شود، ممکن است اثر مخربی بر تجارت بین المللی داشته باشد.

آنها به عنوان نمونه به طرح اخذ مالیات ۲۰ درصدی از کالاها و خدماتی اشاره کرده‌اند که شرکت‌های آمریکایی از شرکت‌های خارجی می‌خرند.

اگر این طرح اجرا شود، چنین مالیاتی بر خرید از شرکت‌های آمریکایی اعمال نخواهد شد.

یک سخنگوی وزارت دارایی آمریکا گفته است که این وزارتخانه نظرات وزیران دارایی کشورهای اروپایی را به دقت بررسی خواهد کرد.

نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا مشغول کار بر روی طرح پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اصلاح قانون مالیات هستند و امیدوارند نسخه نهایی آن را بزودی تصویب کنند تا آقای ترامپ بتواند پیش از پایان سال جاری میلادی آن را امضاء کند.

آمریکا بزرگترین شریک تجاری اتحادیه اروپا است.

فیلیپ هموند وزیر دارایی بریتانیا، پیتر آلتمایر وزیر دارایی آلمان، برونو لومر وزیر دارایی فرانسه، کارلو پادوان وزیر دارایی ایتالیا و کریستووال مونتورو وزیر دارایی اسپانیا نامه به آقای منوچین را امضاء کرده‌اند.

وزیران دارایی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا سه‌شنبه هفته گذشته به درخواست فرانسه در نشست خود در بروکسل در مورد این موضوع بحث و گفت و گو کرده بودند.

کد خبر 392363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha