با اعلام خبر خودکشی تیرانداز کلیساهای کلرادو، ادعای پلیس زنی که می‌گفت مرد تیرانداز را هدف قرار داده است دروغ از آب درآمد.

به گزارش رویترز ساعت دوازده و نیم یکشنبه گذشته، وقتی ماتیو موررای جوان 20 ساله آمریکایی، با اسلحه جنگی و ده‌ها فشنگ به مرکز مذهبی جوانان اروادا در حومه دنور قدم گذاشت، ماجرای خونین دیگری مردم آمریکا را به شوک فرو برد.

او به محض ورود به سوی حاضران  شلیک کرد  و 2 جوان 23 و 26 ساله به نام‌های فیلیپ کروس و تیفانی جانسو را به قتل رساند و 3 نفر دیگر را به سختی مجروح کرد اما قبل از آنکه مأموران پلیس منطقه را به محاصره درآورند پا به فرار گذاشت.

در حالی که کمتر از یک هفته از ماجرای خونین مشابهی در مرکز خریدی در نبراسکا می‌گذشت، بار دیگر وحشت بر سراسر آمریکا و خصوصا کلرادو سایه انداخت.

تیراندازی در کلیسا

با این جنایت، پلیس تحقیقات گسترده‌ای برای به دام انداختن جوان جنایتکار آغاز کرد اما ساعت یک بعد از ظهر روز بعد وی به کلیسای نیولایف در کلرادو اسپرینگ رفت و این بار 2 خواهر 18 و 16ساله به نام‌های استفانی و راشل ورکز را به قتل رساند و چند نفر دیگر را مجروح کرد اما در کمتر از 3 دقیقه صدای شلیک‌هایش خاموش شد چرا که وی با اصابت گلوله‌ای به سرش جان باخته بود...

من قهرمان هستم

لحظاتی پس از مرگ جوان تیرانداز، جیانا آسان- افسر سابق پلیس آمریکا - که در هنگام جنایت در کلیسا حضور داشت در مقابل دوربین‌های تلویزیونی قرار گرفت و ادعا کرد که او مرد جوان را از پای درآورده است. 

« وقتی جوان مسلح وارد کلیسا شد، من حتی یک لحظه هم به فرار فکر نکردم، او را هدف گرفته و از پای درآوردم». با این ادعا ظرف چند ساعت این پلیس زن به‌عنوان قهرمان کلرادو معرفی شد اگر چه این زن پلیس به سمت مرد جوان شلیک کرده بود اما هیچ مدرکی درباره این که وی جوان تیرانداز را هدف قرار داده وجود نداشت.

 پنجشنبه گذشته وقتی که بررسی‌های متخصصان پزشکی قانونی کلرادو نشان داد که مرد جوان به نام ماتیو موررای خودش با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرده است، ادعای پلیس قهرمان دروغ از آب درآمد.

جنایت‌های مرد جوان یک هفته پس از آن صورت گرفت که یک جوان 19ساله به نام روبرت هاوکینز در مرکز خرید نبراسکا مردم را به گلوله بست و 8نفر را کشته و 5 نفر را مجروح کرد.

کد خبر 39231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز