همشهری آنلاین: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای به رسمت شناختن بیت المقدس، قبله نخست مسلمانان جهان را از سوی سردمداران کاخ سفید محکوم و این اقدام نابخردانه را فتنه‌ای بزرگ علیه امت اسلامی دانست.

بیت المقدس

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن این بیانیه به این شرح است: اقدام ابلهانه و جدید سردمداران کاخ سفید در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم سفاک و جعلی صهیونیستی فتنه ای جدید برای تضییع حقوق مردم مسلمان فلسطین و در پی جبران شکست مفتضحانه سیاست های استکبار جهانی در منطقه به خصوص ایادی آنان از جمله گروهک تروریستی داعش در منطقه و کشورهای مسلمان عراق و سوریه بوده و به دنبال توطئه افکنی و ماجراجویی جدی علیه سایر ملل منطقه هستند.

بدون شک این عمل تحریک آمیز و نابخردانه دولت آمریکا نقض آشکار قطعنامه های سازمان های بین المللی بوده و نه تنها به صلح و ثبات منطقه کمک نخواهد کرد بلکه موجب افزایش تنش بیشتر خواهد شد که مسئولیت آن برعهده دولت آمریکا و رژیم سفاک صهیونیستی است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ضمن محکومیت این توطئه شوم استکبار و تصمیم غیر عقلانی و تحریک آمیز رئیس جمهور آمریکا در این برهه از زمان آن را ناشی از مواضع سازشکارانه کشور های مرتجع عربی منطفه دانسته وضمن تاکید براینکه قدس شریف پاره تن مسلمانان جهان است اعلام می کند:افکار عمومی جهان بی آبرویی حامیان تروریست های شکست خورده در عراق و سوریه به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی را با اینگونه اقدامات فراموش نخواهد کرد و در نهایت پیروزی از آن مردم مقاوم و مظلوم فلسطین و نیروهای مقاومت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه خود قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند.

این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شده است.

این درحالی است که کنگره آمریکا در 23 اکتبر سال 1995 این طرح را تصویب کرده بود اما دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند.

دولت آمریکا برای محقق کردن دستور ترامپ جهت انتقال سفارت خود به قدس، قصد افتتاح سفارتخانه‌ای را دارد که به‌گفته کارشناسان ممکن است بین سه تا چهار سال طول بکشد.

کد خبر 391763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha