همشهری آنلاین: سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: یکان‌های مستقر در استان کرمان در پی ابلاغ دستور فرمانده کل ارتش برای هرگونه کمک رسانی در مناطق زلزله زده این استان آمادگی کامل دارند.

شاهین تقی خانی

به گزارش ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم ستاد، شاهین تقی خانی افزود: پس از دستور فرماندهی کل ارتش و متعاقبا آمادگی کامل نیروی زمینی، هرگونه امدادرسانی توسط پایگاه هوانیروز کرمان، مرکز آموزش سربازی 05 و همچنین گروه های مهندسی مستقر در کرمان و بیمارستان منطقه ای ارتش صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: تا کنون از ستاد بحران استان کرمان درخواستی برای کمک ارتش صورت نگرفته است لیکن در صورت نیاز به کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران، همه امکانات ارتش در منطقه اعم از بالگردها، نیروی انسانی، تجهیزات مهندسی و بیمارستانی در خدمت هموطنان خواهد بود.

به گزارش ایرنا ، زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین، هجدک کرمان را در ساعت 6:2 دقیقه صبح امروز (جمعه) لرزاند.

ستاندار کرمان با بیان اینکه در اثر زمین لرزه 6.1 ریشتری هجدک راور به برخی ساختمان های قدیمی، دام های موجود این منطقه و زیرساخت های کشاورزی از جمله قنات ها خسارت وارد شده است ،گفت: در حال برآورد و بررسی خسارت مالی زمین لرزه هجدک هستیم.

خلیل همایی راد ، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز اظهار کرد:منابع اطلاعاتی، کلانتریها و پایگاههای مقاومت از اولین دقایق بروز حادثه فعال شده اند و هرگونه اخبار و اطلاعات از آسیبها و خسارت احتمالی را اعلام می کنند.

همایی راد گفت:با توجه به اینکه برخی از مردم در کرمان و شهرهای اطراف، خانه های خود را ترک کرده و در سطح معابر و خیابانها حضور یافته اند، واحدهای گشتی پلیس و راهنمایی و رانندگی با حداکثر ظرفیت خود در سطح شهرها حضور دارند تا در راستای کنترل ترافیک، سهولت رفت و آمد و تامین امنیت عمومی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: پلیس آگاهی و گشت های غیرمحسوس برای جلوگیری از سرقت وارد عمل شده اند که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

سید محمد صابری ، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمان هم اظهار کرد :38 نفر در هنگام فرار از ساختمانها در هنگام زلزله یا به دلیل ترس از وقوع این رخداد، دچار آسیب دیدگی شدند و به اورژانس کرمان مراجعه کردند.

کد خبر 391072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha