اولین بانک قرض‌الحسنه کشور بالاخره پس از آن که چندین بار آغاز به کار آن به تعویق افتاده بود، روز پنجشنبه با حضور رئیس‌جمهوری به‌طور همزمان در سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار همشهری، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به‌عنوان اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه کشور، با همکاری بانک‌های دولتی و خصوصی و صندوق مهررضا تشکیل شده و قرار است فقط به دریافت و پرداخت وجوه قرض‌الحسنه بپردازد.

بانک‌های تجارت، ملی، ملت، صادرات، رفاه، کشاورزی، مسکن، سپه، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پارسیان، اقتصاد نوین، سرمایه و سامان بانک‌هایی هستند که در کنار صندوق مهررضا سهامداران اصلی بانک قرض‌‌الحسنه مهر ایران به حساب می‌آیند.

این بانک با 300 شعبه مستقل و 1700 باجه در شعب بانک‌های دولتی فعالیت خود را آغاز کرده است.

این بانک، فعالیت رسمی‌خود را همزمان در تهران و استان‌های خراسان رضوی، اردبیل، اصفهان، ایلام، فارس و همدان با پیام رئیس‌جمهوری آغاز کرد و اولین دفترچه حساب بانک قرض‌الحسنه مهر به نام محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهوری صادر شد.

بانک قرض‌الحسنه فعالیت سرمایه‌گذاری نکند

رئیس‌جمهوری در سخنانی در این مراسم، با گوشزد وظایف نظام بانکی و انتظاراتی که از آن می‌رود، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال، کلیه بانک‌ها بخش قرض‌الحسنه خود را به این بانک منتقل کنند.

احمدی‌نژاد همچنین هشدار داد که نباید پای بانک قرض‌الحسنه به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری باز شود و این بانک باید صرفاً به فعالیت‌های قرض‌الحسنه بپردازد.

وی همچنین از فشار دولت به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات نیز انتقاد کرد و افزود: چرا باید حتی برخی اوقات با فشار دولت، نظام بانکی منابع مردم را که در اختیار دارد به افرادی بدهد که کارشان در نهایت به ضرر منافع ملی می‌شود؟

آغاز پرداخت وام قرض‌الحسنه مهر از ماه آینده

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره نحوه فعالیت این بانک گفت: این بانک در ماه اول فعالیت خود به جذب منابع اقدام می‌کند و از یک ماه بعد نیز همراه با جذب منابع، تسهیلات قرض‌الحسنه را به مردم عرضه خواهد کرد.

غلامرضا مصطفی پور در مراسم افتتاح شعبه مرکزی بانک قرض‌الحسنه در خیابان طالقانی تهران، خاطر نشان کرد: 2 هزار شعبه این بانک در کمتر از 2 ماه آماده افتتاح شده است که این موضوع در تاریخ بانکداری کشور بی سابقه است.

وی افزود: این بانک از امکانات بانک‌های سهام‌دار مانند بانک صادرات ایران و ملی و سایر بانک‌ها استفاده کرده است.

مصطفی پور، سقف تسهیلات بانک قرض‌الحسنه را در مرحله اول 2 میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این سقف تسهیلات به مرور زمان تا 10 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: این بانک در ابتدا، فعالیت خود را در پرداخت تسهیلات کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه متمرکز می‌کند و در مراحل بعد، پرداخت تسهیلات به کمک هزینه تحصیلات دانشگاهی، کمک هزینه درمان، کمک هزینه تعمیر و تامین مسکن، سفرهای زیارتی و اشتغال‌های کوچک را در دستور کار دارد.

وی همچنین وعده داد تسهیلات این بانک که هم‌اکنون فقط مختص ازدواج است، با تکمیل مدارک حداکثر یک ساعته پرداخت  ‌شود.

مصطفی پور افزود: سرمایه بانک در حال حاضر 1500 میلیارد تومان است که 35 درصد آن توسط سهام‌داران پرداخت شده و 65 درصد دیگر به صورت تعهد سهام‌داران است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از احراز هویت متقاضیان دریافت وام ازدواج به صورت بررسی سند ازدواج و شناسنامه خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند حداکثر 6 ماه پس از ازدواج به صورت مستقیم به شعبه بانک مراجعه کنند و نسبت به دریافت وام اقدام کنند. 

مصطفی‌پور همچنین از پرداخت وام 2 میلیون تومانی ازدواج برای هر یک از زوجین خبر داد.

کد خبر 39133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز