همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه را به صورت مستقیم در هفت استان تهران، خراسان رضوی، اردبیل، اصفهان، ایلام، فارس و همدان افتتاح کرد.

آقای احمدی‌نژاد از طریق ویدیو کنفرانس و ارتباط مستقیم با مسوولان این استان‌ها در مراسم افتتاح نخستین بانک قرض الحسنه با اشاره به سابقه قرض الحسنه در فرهنگ ایرانی - اسلامی افزود: قرض الحسنه هم در فرهنگ ما و هم در تمایلات ما جایگاه بالایی دارد و در این مدت ما مدیران بوده ایم که مردم را به نوعی از قرض الحسنه جدا کرده‌ایم.

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: مردم عادی ما، جز آن کاسب نماها و تاجرنماها که فقط به فکر پولند، اغلب پول را به صورت قرض الحسنه به یکدیگر می دهند.

وی با مهم خواندن جایگاه بانک قرض الحسنه گفت: با تشکیل این بانک می توان روابطی را که مدت ها در فرهنگ و منش مردم ما جا گرفته است نظام مند کرد و در واقع یک سیستم نظام مند و متعالی خواهد شد که از یک سو به آسمان وصل است، چون کسی که براساس قرض الحسنه کار می‌کند، با نیتی خدایی، از منافع خود می گذرد و سود نمی‌گیرد.

رئیس شورای اقتصاد تاسیس بانک قرض الحسنه را گامی بسیار مهم در تحولات نظام بانکی و تنظیم معادلات اقتصادی خواند و از همه مسئولان خواست با تمام قوت از آن حمایت کنند.

کد خبر 39059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز