گروه سیاسی: مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از علما، طلاب و فضلا با ایشان گفت: این هنر تصمیم سازان و تصمیم گیران حوزه است که بتوانند تحولات را مدیریت کنند و این مهم از طریق نهاد هایی که زیر نظر حوزه فعالیت می کنند امکان پذیر است. 5 نفر از مدیران حوزه های علمیه، هفته گذشته در نامه ای به رهبر معظم انقلاب برای اجرای منویات ایشان اعلام آمادگی کردند.

 سید هاشم حسینی بوشهری در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به این نامه و با تاکید بر اینکه ضروری است که حوزه در همه عرصه‌ها چه علمی، چه سیاسی و چه اجتماعی آینده نگر باشد و تحولات را مدیریت کند ادامه داد: بحث مدیریت تحول و آینده نگری از دیدگاه‌های جدی و کلیدی رهبر معظم انقلاب در دیداری بود که استادان و طلاب با ایشان داشتند و مدیریت حوزه برای عملیاتی کردن و جامه عمل پوشاندن به پیشنهادهای مقام معظم رهبری تلاش خواهد کرد.

وی افزود: شورای عالی حوزه یکی از نهادهایی است که در این زمینه تلاش  خواهد کرد و براساس برنامه‌ها و چشم‌انداز 20 ساله شورای عالی به سمت تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب حرکت خواهیم کرد.

حسینی بوشهری همچنین به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر بازنگری در متون درسی حوزه تاکید داشتند که این مهم از 2 جنبه قابل بررسی است؛ اول از آنچه قالب متون بر آن باید متمرکز شود و دیگر از لحاظ زمان ارائه این متون در سطوح مختلف حوزه.

مدیر حوزه علمیه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب معتقدند که ما می توانیم همین محتوا را با روشی آسان‌تر در حوزه ارائه دهیم و آموزش را روشمندتر کنیم و در واقع ایشان به هیچ وجه محتوای کتاب‌های ارائه شده در سطوح حوزه را مورد ایراد قرار نداده‌اند.

جمعی از استادان، فضلا، پژوهشگران و مبلغان حوزه های علمیه قم، مشهد و اصفهان هشتم آذر ماه به مدت 4 ساعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند که در پی این دیدار نامه هایی از سوی جامعه مدرسین و مدیران حوزه علمیه مبنی بر آمادگی برای اجرای پیشنهادها و بیانات رهبر معظم انقلاب صادر شد.

کد خبر 39034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز