گروه سیاسی: در پی دیدار جمعی از اساتید، فضلا، محققان و طلاب حوزه‌های علمیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور نامه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از رهنمودهای راهگشای رهبر فرزانه انقلاب، آمادگی همه جانبه این جامعه را برای اجرای فرامین رهبری اعلام کرد.

جامعه مدرسین در این نامه که به امضای رئیس جامعه (محمد یزدی) رسیده است با اشاره به اینکه برگزاری این نشست منجر به گشودن افق‌های جدید در حرکت علمی و اجتماعی حوزه‌ها بوده آورده است:

بر این باور و عقیده استواریم که نیاز امروز و آینده جامعه علمی و فرهنگی ایران اسلامی و به تبع آن احتیاجات مبرم جهان اسلام بایستی با برنامه ریزی دقیق و علمی حوزه‌ها برآورده شود؛

بدین جهت است که آینده نگری در مدیریت صحیح تحولات منجر به تهیه چشم انداز آتی حرکت حوزه‌ها خواهد بود و به همین دلیل بایستی با مسائلی از قبیل روحیه مدرک گرایی به جای علم محوری به مقابله پرداخت.

جامعه مدرسین در بخشی از این نامه که نسخه ای از آن برای همشهری ارسال شده است، به ضرورت بیش از پیش برپایی کرسی های آزاداندیشی و بهره گیری از نظرات کارشناسان، محققین و فضلا  اشاره کرده و آورده است:

در این مسیر وزن بالا و تأثیرگذاری عمیق حضرات مراجع عظام و علمای اعلام اکسیر مؤثری در پیشبرد حرکت پیشروانه و آینده نگرانه حوزه‌های علمیه خواهد بود.

علت صدور نامه

مدیر سیاسی جامعه مدرسین در همین باره به خبرنگار همشهری گفت: این نامه در پی آمادگی کامل شورایعالی حوزه برای اجرای منویات مقام معظم رهبر صادر شده است که زیر نظر جامعه مدرسین فعالیت می کند و رهبر معظم انقلاب هم در بیاناتشان به این مرکز به عنوان یکی از مراکز اصلی حوزه اشاره کردند.

سید محسن صالح با بیان اینکه برنامه ریزی ها و دسته بندی ها برای اجرای فرامین رهبری شروع شده است، با تاکید بر اینکه اجرای منویات رهبر معظم انقلاب نیاز به یک کار کارشناسانه دقیق دارد اظهار داشت: به عنوان نمونه، ایشان در بیاناتشان به تاسیس مرکزی برای تربیت طلاب خارجی اشاره کردند که تاسیس این مرکز نیازمند فراهم آوردن مقدمات وسیعی است که جامعه مدرسین این کار را با همکاری  شورای‌عالی حوزه انجام خواهد داد.

افق آینده حوزه

مدیر سیاسی جامعه مدرسین گفت:  سخنانی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب حوزه ها ی علمیه ایراد فرمودند تئوری‌هایی را به دست داد که افق آینده حوزه را ترسیم کرد که در این باره کارهای کارشناسی شروع شده و طبیعتاً نیاز به یک زمانی است تا برنامه‌ریزی‌ها به نتیجه برسد.

فعالیت جامعه مدرسین

محمود رضا جمشیدی، عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه طبیعتا سازوکارهایی برای به تحقق رساندن فرامین رهبر معظم انقلاب لازم است تاکید کرد: بخشی از لوازم کار از طریق شورای‌عالی حوزه تامین می شود و برای اجرایی کردن بخش دیگری از منویات رهبر معظم، جامعه مدرسین راساً وارد کار می شود.

جمعی از اساتید، فضلا، پژوهشگران و مبلغان حوزه های علمیه قم، مشهد و اصفهان  پنجشنبه هشتم آذر به مدت 4 ساعت با  رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.[در همین ارتباط]

در این دیدار 17 نفر از فضلا و اساتید حوزه های علمیه دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف علمی، آموزشی و تبلیغی حوزه های علمیه بیان کردند.

کد خبر 38153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز