همشهری آنلاین: جامعه‌ مدرسین حوزه عملیه قم آیت‌الله محمد یزدی را به عنوان رییس جدید این جامعه برگزید.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو ارشد جامعه‌ مدرسین حوزه عملیه قم با اشاره برگزاری جلسه شورای مرکزی این تشکل اظهار داشت:‌ در ابتدای جلسه با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله مشکینی، رییس فقید جامعه مدرسین، از فعالیت‌های ایشان در عرصه‌های مختلف نظام، به نیکی یاد و از خداوند متعال علو درجات ایشان درخواست شد.

سید احمد خاتمی با بیان این که این جلسه با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد، افزود: در این جلسه به اتفاق آراء، آیت‌الله یزدی به عنوان رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخاب شد و در ادامه آیت‌الله مقتدایی به عنوان نایب‌رییس اول و آیت‌الله بوشهری مدیر حوزه علمیه قم به عنوان نایب رییس دوم با اکثریت آرا برگزیده شدند.

خاتمی در ادامه با اشاره به ویژ‌گی‌های شخصیتی آیت‌الله یزدی اظهار کرد:آیت‌الله یزدی از چهره‌های باسابقه انقلاب هستند و در جریان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی جزء چهره‌های مقاوم و سازش‌ناپذیر انقلاب بودند و به همین دلیل بارها از سوی رژیم شاه تبعید شدند.

وی گفت:آیت‌الله یزدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از چهره‌های خادم انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند و در سنگرهای مختلف از جمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ‌ریاست قوه قضاییه، عضویت در شورای نگهبان و نایب رییسی دوم مجلس خبرگان رهبری انجام وظیفه کرده و می‌کنند.

خاتمی گفت: ‌آیت‌الله یزدی از شاگردان برجسته امام (ره)،‌ محسوب می‌شود و سال‌هاست که در حوزه علمیه قم مشغول به تدریس درس خارج فقه است.

کد خبر 34345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز