همشهری آنلاین: صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد اقتصاد آلمان در سال 2008 با کاهش رشد روبرو خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شماره روز چهارشنبه 12 دسامبر روزنامه اینترنتی لاتریبون، بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصاد آلمان از 1.9 درصد فراتر نخواهد رفت.

صندوق بین‌المللی پول با اعلام اینکه آلمان در سال‌های گذشته تلاش‌های قابل توجهی برای اقتصاد خود صورت داده است اظهار داشت: آلمان در سال 2008 با کندی رشد اقتصادی روبرو خواهد شد و باید در تسریع اصلاحات لازم برای بهبود بهره‌وری تلاش کند.

این صندوق، رشد اقتصاد آلمان را در سال 2008، 1.9 درصد پیش‌بینی کرد در حالی که رشد اقتصادی امسال این کشور به 2.5 درصد رسید.

صندوق بین‌المللی پول با اعلام اینکه بخشی از این رکود مربوط به آمریکاست اظهار داشت: رشد اقتصاد آلمان تا حدودی نیز تحت تاثیر یوروی قدرتمند و نفت گران قرار خواهد گرفت.

صندوق بین‌المللی پول همچنین اعلام کرد: میزان تورم در آلمان در سال آینده به 1.6 درصد خواهد رسید در حالی که امسال این رقم به 2.2 درصد رسیده است.

از سوی دیگر صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود به کمبود نیروی کار ماهر در بازار آلمان و نیز عزیمت بخش قابل توجهی از اتباع تحصیل کرده این کشور به خارج به سبب امتیازات مالیاتی و نیز فرصت‌های بهتر اشاره کرد.

صندوق بین‌المللی پول به مسئولان آلمانی پیشنهادهایی در زمینه تسهیلات مالیاتی برای خانوارها و نیز موسسات اقتصادی با هدف تقویت رشد اقتصادی، محدود کردن امتیازات اجتماعی برای کارآفرینی بیشتر ارائه داده است.

کد خبر 38963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز