پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
۱ نفر

همشهری آنلاین: محققین ژاپنی و روس می‌گویند که جسد سالم یک توله شیر غارنشین منقرض‌شده که بیش از ۵۰ هزار سال عمر دارد، در سرزمین‌های یخبندان روسیه پیداشده است.

fossil

این گروه تحقیقاتی در یک اجلاس خبری بیان داشت که این توله شیر، یکی از دو بچه شیری است که در سال ۲۰۱۵ در جمهوری ساخا در سرزمین‌های یخبندان روسیه یافت شده بودند.

به گزارش ان اچ کی آن‌ها گفتند که این توله شیر قدی در حدود ۴۰ سانتی‌متر داشته و وزن آن نیز سه کیلوگرم هست. آن‌ها بیان داشتند که جسد این توله شیر کاملاً سالم است و همین‌طور مقداری مو روی صورتش بوده، لذا به نظر می‌رسد که خوابیده است.

اعتقاد بر این است که شیر غارنشین در حدود ۱۰ هزار سال قبل منقرض‌شده است. این حیوان شکارچی هم‌زمان با ماموت‌ها و ببر دندان خنجری، در قاره اوراسیا و دیگر مکان‌ها می‌زیسته است.

این محققان ویژگی‌های جسمانی توله شیر را مورد آزمایش قرار دادند. آن‌ها متوجه شدند که عمر این جانور کمتر از یک ماه بوده و اینکه موهای آن بیشتر از گونه‌هایی است که در حال حاضر وجود دارند. آن‌ها می‌گویند که این توله شیر بیش از ۵۰ هزار سال پیش متولدشده است. این محققان همچنین می‌افزایند که در ماه سپتامبر سال جاری، یک توله شیر غارنشین دیگر نیز یافت شده که سنی بیش از آن دو توله دارد.

کد خبر 388705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha