همشهری آنلاین: مبنای قیمت فروش محصولات کارخانه ایران‌خودرو بر اساس قیمت‌های محصولات این کارخانه در اسفند 85اعلام شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو با بیان اینکه در راستای سیاست دولت تثبت قیمت خودرو به عنوان اولویت مهم ایران خودر در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با اجرای طرح تنظیم بازار خودرو، روند نزولی قیمت‌ها آغاز شد.

علی اصغر سرائی‌نیا، با اشاره به افزایش تقاضا بازار و ارائه برخی تحلیل‌های نادرست درباره علت افزایش قیمت خودرو گفت: تعهدات ناشی از اجرای تبصره 13و جایگزینی خودروی‌های فرسوده موجب کاهش مقطعی عرضه خودرو به بازار شد، اما در مدت اخیر روند تولید و عرضه خودرو رو به افزایش بوده است.

وی با اشاره به اختلاف قیمت بازار و فروش فوری پژو 405 از هنگام اجرای طرح در مهر ماه 86، گفت: خودرو پژو 405 در قالب طرح فروش فروی مناسب انجام شد، در این اواخر به دلیل طولانی بودن صف جایگاه‌های سوخت‌گیری CNG و مطلوبیت بیشتر خودروهای بنزینی قیمت خودرو پژو 405 قدری رو به افزایش گذاشت.

سرائی‌نیا گفت: اختلاف قیمت بازار و فروش فوری 405 دوگانه سوز با اجرای طرح تنظیم بازار قیمت این محصول در بازار کنترل و به هدف تعیین شده از سوی وزارت صنایع و معادن نزدیک شده است.

وی مهمترین اقدامات انجام شده در راستای طرح تنظیم بازار خودرو را تولید و عرضه خودرو متناسب با نیاز مصرف‌کنندگان، تحویل روزانه 2300 دستگاه خودرو، افزایش تولید روزانه تندر90 بیان و گفت: ایران‌خودرو در 8 ماه اول امسال بیش از 348 هزار دستگاه خودرو تولید کرد که این میزان نسبت به سال گذشته یازده درصد رشد نشان می‌دهد.

سرایی‌نیا گفت: مدیریت بازار خودرو دست خودروسازان نیست وبیشتر واسطه‌ها نقش درگرانی خودرو دارند و با وجود اینکه قیمت خودرو براساس سازوکار عرضه وتقاضا تعیین می‌شود، ایران‌خودرو براساس مصوبه هیات دولت قیمت خودروهای خود را برمبنای اسفند سال 85 به بازار عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تنظیم بازار و فروش فوری قیمت خودروی سمند در بازار مهار شده است افزود: اختلاف قیمت بازار و فروش فوری سمند دوگانه سوز از هدف گذاری وزارت صنایع جلوتر است.

کد خبر 38849

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز